På Friskis igen

Då har jag och bästa Elin kört ett pass på Friskis och det känns så himla bra nu hemma i soffan med en kopp te. 

En rörig dag på jobbet som det alltid är efter längre lov men ändå skönt att vara igång igen. 

Och så mycket enklar det blir med maten när man inte har en kyl och frys att plocka ur när suget kommet. 

Jag hade kreolskgryta med i min matlåda idag, rester från i måndags. Här har ni ett recept på den goda gryta lånat från Tasteline.
http://www.tasteline.com/Recept/Kreolsk_gryta_med_flaskfile_och_heta_korvar

När jag kom hem idag stekte jag några hamburgare och hör har ni mitt recept på hamburgare.

Till fyra hamburgare behöver du:

500 g nötfärs
1 ägg
1/2 dl grädde
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
2 msk kalvfond 
1 riven gul lök

Blanda allt och forma till 4 hamburgare, stek i smör. Jag serverade mina idag med sallad ost lök och en klick aioli. 

Gott enkel och snabblagat.

Var dig själv och försök inte efterlikna någon annan. Alla olika slag behövs för att skapa en värld. ~ Eileen Caddy

Nya tankar i morgon!

Kommentera här: