Då var det måndag och femdagarsvecka igen

Då är vi tillbaka i verkligheten igen och arbetsveckorna innehåller 5 dagar. Helgen har gått i vilans tecken samt lite städning och röjning i skåp och lådor. Vi har gjort lite plats till Emma Göran Alice och Lova som ska bo hos i sex veckor tills de får sin egan lägenhet 1 mars. Det kommer på lördag och det ska bli spännande hur detta lilla projekt ska gå. Emma har fått jobb inom det hon utbildat sig till, Folkhälsovetare och Göran hoppas att jobb löser sig fram i vår då hans brasch drar igång igen, nu kommer han att vara pappaledig några månader. 

Jag kämpar på med mat och träning och det flyter på bra så kämpigt är nog inte riktig rätt ord egentligen. Idag har Elin och jag kört ett IW-pass och jag tycker vi fick till ett riktigt bra pass. Svettigt och rejält med puls, härligt. 
 
Blir lite ledsen på människor som inte kan låta bli att göra sig roliga på andras beskostnad. På passet idag var det en väldigt övervktig tjej som kämpade på bra och efter sin bästa förmåga. Utanför står två snygga vältränade män och diskuterar med lite hånfulla blicker mot tjejen. Jag hoppas att hon inte såg detta för man kunde tydligt se att det fanns avsky och elakheter i det de pratade om, trist mycket trist. 
 
Hemma väntade en go räckmacka med aioli på nybakat kesobröd, recept från bäsa Åse, 56kilo. Nu har jag druckit en god kopp te och mår gott i soffan i min prickiga morgonrock. 
 
Kan varmt rekomendera hennes nya bok Ät och njut , Den innehåller inte bara recept utan också träningstips och stylingråd. 
 
Testade henns köttfärsoppa i helgen och den tror jag inte någon skulle tacka nej till. 
 
"Medvetenhet är nyckeln till förvandling" ~ Eckhart Tolle
 
Fortsätt njut av kvällen, nya tankar i morgon. 
 
 

Kommentera här: