Världens sötaste lilla par

Ni som har sett Dirthy Dancing kommer kanske ihåg det lilla anspråkslösa paret som rånar folk på hotellet, de är ju väldigt söta och ser ju så rara ut. På vårt hotell bor ett litet brittiskt par som skulle kunna vara hämtade ur filmen. Nu tror jag inte på något vis att det är tjuvar men för ni skulle få en bild gjorde jag denna jämförelse. De är ute en stund på morgonen och går, håller varandra i handen och man smälter när man set hur rart de tittar på varnandra. De har lägenhet på första våningen och där ser vi dem sedan sitta och lap sol på balkongen. I min fantasi har de lever ett helt fantastiskt liv tillsammansoch njuter nu livets god i slutet av livet, de är minst 85 troligen närmre 90. Så önskar jag att vi, kära maken och jag har det när vi är 90. Igår hittade vi så det där lilla tapasstället som bara har tre bord och som serverar det där lilla extra. Stället infriade mina högt ställda förväntningar och vi njöt av goda ostar och skinkor, ett underbart gott bröd och ett helt perfekt vin. Det blir ett besök till där innan veckan är slut. Idag har vi gått en litet jobbigare morgonrunda och var ute i över 1 timme, så skönt och härligt innan samhället vaknat till liv fullt ut. Kära maken sitter redan i solen och läser En man som heter Ove och jag läser Kaffe och rån också en helt underbart lättläst semesterbok som jag varmt kan rekommendera. En skröna om ett gäng påhittiga pensionärer som tröttnat på dålig standard på sitt äldreboende och försöker ändra på detta, sjukt skruvad och rolig. När jag publicerat detta lilla inlägg ska jag gå och handla lite lunchmat, idag blir dett äggröra med smulad ädelost och bacon samt fräscha grönsaker därtill och ett litet glas rose. Ha en fin dag och ny rapport i morgon!
1 Inga-Maj:

skriven

Vi förstår att ni njuter och det är er väl unnat. Kram.

Svar: Ja vi har det riktigt gott kram
Marie

Kommentera här: