Skön känsla

Då har jag fått ett litet trendbrott på vågen och lite minus för första gången på länge. Vägde mig i måndags och morse var det 1,5 kg ner. Nu får får vi se om jag kan hålla detta uppe under våra två semesterveckor. Jag vet exakt vad jag kan äta dricka för att inte gå upp  vikt och med motion ska det nog gå att hålla vikten ev kanske till och med gå ner något kilo. Lyckas jag med det kommer jag att vara sjukt nöjd. Känns väldigt bra att få ett minus så jag börjar tro att det kan gå att komma ner de där 4-5 kilona så jag önskar. 
 
Idag har jag jobbat undan allt pappersarbete och betalat räknngar så jag är i fas med allt sådant innan semestern tar vid. 
 
Vi har varit en runda på stan och gjort några små ärenden bland annat har lite nya böcker inhandlats och som ska med på vår semester, dessa kom vi fram till kunde passa oss båda. Tre hyffsat lättsamma och en av senaste nobelpristagaren Alice Munro som jag inte läst något av tidigare. Huruvida kära maken kommer att läsa just den vet jag inte. Jag har också laddat med gott om korsord så nu tror jag vi har så det räcker med avkoppling av det slaget. 
 
 
 
Jag har också inhandlat solskydd till mina glasögon, något jag tänkt på länge mn inte kommit till skott. Det blev ett par typ dessa, så nu ska jag kunna på läsa och lösa korsord på stranden utan besvär. 
Solskydd ovanpå bruna ovala
 
 
Ska strax färdigställa middagen som i dag består av helstekt ryggbiff med sötpotatispuré och parmensamsmör.
 
Just nu singlar det stora snöflingor utanför fönstret och då känns det extra gott att veta att på tisdag byter vi ut vintern mot sommarvärme och sol. 
 
 
Vill ni ha ett bra tips på lite gott till kaffet eller som lördgsgodis ska ni testa detta som 56kilo hade på sin blogg för några dagar sedan, tog en stund att tillverka men var väl värt att lägga tiden på, Bounty, klicka på länken kommer ni till receptet. 
 
Nu ska bara njuta helg i soffa med kära maken, i morgon blir det Vassaloppet med långfrukost och senare packning. 
 
Räkna inte dagarna. Få dagarna att räknas. ~ Muhammad Ali

Kommentera här: