Då var det vardag igen

En dag på jobbet och det känns som om man aldrig varit borta. Nej det är inte riktigt sant men visst trillar man snabbt tillbaka i rutinerna igen. Mycket att göra och känner väl inte riktigt att jag hann med allt jag tänkt mig men det mest akuta är i alla falla fixat och det som kunde vänta tar jag under morgondagen.
 
Efter jobbet blev det handling på Maxi och matlagning, enkel sådan i och för sig, Cesarsallad. Nu har all post sorterad och allt pappersarbete är fixa och klockan är nästa 20.00 så det blir inte mycket mer gjort idag. En kopp kaffe och lite soffhäng i soffan innan sängen och John Blund kallar.
 
Om någon undrar så var inte vågen riktigt med mig idag, lite för många avsteg har det blivit under dessa två underbara veckor vi tillbringat i värmen. Men ingen ånger här inte, jag har njutit enormt mycket av allt gott vi ätit och druckit. Nu har jag nya tag och räknar med att vara på banan igen utan större problem ganska snabbt. Känner mig väldigt taggad och det är kanske nu den sista biten kommer att sitta. Vi får se och jag uppdatera er på måndag hur bra det gått under det som återstår av veckan.
 
Jag har fått svar på provtagningarna jag gjorde innan vi åkte och alla värden var helt perfekta och det känns väldigt bra, jag är frisk och mår så jäkla bra. Det ska mycket till för att jag ska sluta med LCHF, det passar mig så himla bra. Har lite tankar på några små justeringar, jag kommer att äta lite mer frukt framöver, en frukt per dag ska jag se till att få i mig. Det var faktiskt det enda doktorn påpekade som negativt i min kosthållning. Kommer att utvärdera detta och ber att få återkomma med hur det faller ut om någon månad eller så. Har några tankar till men de håller jag på lite till jag går i mål.
 
Önskar att jag hade mer tid att experimentera och skapa lite egna maträtter,ska försöka bli lite mer kreativ på helgerna och testa nytt lite på egen hand.
 
. "Börja med att göra det nödvändiga, gör sedan det möjliga, och plötsligt gör du det omöjliga"
Franciskus av Assisi
 
Nya tankar i morgon!

Kommentera här: