Bloggen krånglar

God morgon kära familj, vänner och alla läsare. Bloggen krånglar och detta gjorde att rapport uteblev igår. 
 
Som jag berättade i fredags ägnades lördagen en liten utflykt i mat och vinets tecken. Ett första stopp gjordes på en lokal jordbruksmsrknad som hålls varje lördag i en lite by som heter San Isidro. Där säljer traktens bönder sin produkter till helt fantastiska priser för oss svenskar som är vana att dyrt betala för färska grönsaker. Enl vår guide var det ekologiskt odlat men det är jag inte hundra säker på att det verkligen var. Vi lagar ju frukost och lunch så vi passade på att handla en del. Två stora och nu menar jag stora paprikor kostade 4,50 och jag skulle tippa att en v dem hemma skulle kostat 10-11 kronor. Det fanns ostar och bröd till salu och vi köpte en bit helt gudomligt god morotskaka som vi just nu njutit en liten bit av till påtåren efter frukosten.
 
Nästa stopp var i by Medano där det var traditionell marknad med all möjlig kraffs. Vi passade här på att inta, håll i er nu en pizza. Vi delade en och drack Sangria till. Pizzan var så där underbart tunn och knaprig och vi satt i solen precis nere vid havet och njöt. Tyvärr gillar min mage inte längre mjölmat och det visar sig på så sätt att magen svullnar på rejält och jag blir gasig, jag får dock inte ont och jag behöver heller inte springa på toa som tur är. Så nu blir det inte mer mjölbasserad mat på den här semestern. 
 
Resans tredje och sista stopp var 1500 meter upp mot toppen av Teide i en lite by som heter Vilaflor och ett besök på den här vingården Reveron, http://www.compañiadelvinodelasislas.es/. En liten familjebodega som funnits sedan 1947 i familjens ägor. Den har mest producerat vita vin och rose men på senare år även börjat ta fram röda viner. Vi fick prova ett vitt vin som var mycket blekt med en klar och god doft och smak av citrus, säkert mycket gott till fisk. Vin nummer två var ett rose som var det godaste rose jag druckit med en underbar doft och smak av jordgubbar. Vin nummer tre och fyra var röda varav det en inte alls smakade gott och det andra var ok men inte mer. Nu ska tilläggas att de kanske skulle göra sig bättre till mat då de inte var producerade för att drickas som sällskapsvin. 
 
Vi hade en mycket härlig dag med troligen resans hittills finaste dag gällande vädret.
 
Idag har vi ganska molnigt men nu kl 10 är det 20 grader så vi fryser inte. Beroende på hur molen kommer att se ut finns två planer för dagen. Ser det ut att bli bättre väder kommer vi att sola, drar inte molnen undan går vi till marknade som hålls varje söndag inte långt från vårt hotell och sedan kommer vi att promenera den långa strandrundan bort mot Playa de las Americas och ta den övre vägen hem, om nu någon händelsvis känner till och vet vad jag menar. Önskar er alla en fin söndag och förhoppningsvis kommer en ny rapport i morgon!

Kommentera här: