Träningsvärk och kostregistrering

Framåt eftermiddagen igår smög sig träningsvärken på och värst känns det i rumpan och baksidan av låren. För övrigt är det mer light varianten i mage och överarmar. 
Ikväll råder jag bot för detta och kör ett baspass med puls. 
 
En kompis har börjat en utbildning om kost och näringslära. Han ringde mig igår och undrade om jag kunde föra matdagboken en vecka, en deluppgift i en av kurserna han läser. Sånt gillar jag och eftersom jag nu håller strikt kost låg det verkligen rätt just nu så gårdagen är bokför och klar och även dagens intag är noga planerat och infört i ett program.
Kan redan nu säga att jag tror vi kommer få en del diskussioner kring mina val av kost. Jag är dock riktigt nöjd med det jag såg igår och det ska mycket till för art få mig att ändra något i hur jag äter, för det ligger helt i linje med det jag tror på. 
På två år har jag avsevärt förbättrat min hälsa genom att äta LCHF-kost. Gått ner i vikt, börjat träna regelbundet tack vare viktminskningen och peppar peppar ta i trä, jag har knappt varit förkyld på hela denna tiden. Jag har mycket sällan ont i huvudet längre och jag har en mycket väl fungerade mage. Så för mig har detta verkligen varit att komma hem efter år av matmissbruk. 
Spännande är det dock och det bor även en lite staistiknörd i mig som älskar den här typen av uppgifter. 
 
Fick en dos Ellagos igår och det är så härligt och man känner sig varm i hjärtat när man ser hur hon utvecklas och vilken fantastiks koll hon har på allt. Fick läsa hennes favoritbok som just nu är Tjuv-Alfons och hon satt stilla i mitt knä hela bok ut, inte dåligt för en sån liten tjej. Här klädd i sin mammas klänning sydd av min mamma som även vävt tyget till förkläddet. 
 
Nu väntar 8 timmas jobb i Torsås innan bilen åter tar mig till Kalmar i eftermiddag. 
 
Det är en enorm skillnad mellan sanning och fakta. Fakta kan skymma sanningen. ~ Maya Angelou
 
Nya tankar i morgon!
 


Kommentera här: