Skitdag igår och nya tag idag

Kan meddela att jag trillade ditt rätt så rejält igår och lyckades pilla i mig massa onödigt som fanns i skåpen här hemma. Nu ska här rensas och fyllas på med bara bra livsmedel igen, när jag bloggat färdigt får Maxi ett besök. Det jag har haft tufft med över helgen är småätandet men det löser sig när jag kör igång och jobbar igen det vet jag, 

Jag har skrivit om det förut och kan återigen konstatera att det finns det jag måste hålla mig ifrån för att inte hamna på en vikt som är tresiffrig igen och det är socker. Jag är sockerberoende så är det bara.

Men jag lägger mig inte ner och dör, jag erkänner mina brister och tar nya tag.'

Lånad bild från http://sminkhornan.spotlife.se

 

Gillar inte detta med nyårslöften men jag har lovat mig själv att röra på mig mer och helst då också lite organiserat. Så i torsdags blev det ett baspass med puls, igår 60 min promenad och idag började kära maken och jag dagen med 75 min på gymmet. Mycket skönt att vara igång och jag ska nu försöka träna på Friskis minst varannan dag och övriga dagar promenera minst 30 min helst 45 min eller upp till en timme. Jag har ett bra stöd i kära maken här han kommer att sparka ut mig om jag trilska det vet jag. Har två tuffa veckor på jobbet där det kan bli en del övertid så hinner jag inte till mina älskade pass får det bli gymmet istället de dagar jag blir sen. Har inte besökt gymmet på över ett år och det känns väldig bra att jag uppgraderat mitt kort för det blir ett mycket bra komplement för att uppnå mitt mål till den 28/2 att regelbundet även träna där.

 

Efter Maxi blir det jobb ett par timmar och senare i eftermiddag möter vi mamma och pappa vid Saga 15.45 för att tillsammans med dem se Hundraåringen.

 

Till frukosten som idag intogs efter träningen blev det en härlig omelett lite bacon och grönsaker och till lunch blir det avokado och färska räkor

Efter filmen bjuder mamma oss på mat och inget onödig/onyttigt ska passera mina läppar idag.

 Inget är gott eller ont i sig självt – det kommer an på hur man uppfattar det. ~ William Shakespeare

Önskar er alla en härlig helg som för många av er antagligen är slutet på en lång ledighet.

 

 

Kommentera här: