Så var första arbetsveckan snart slut

Vips så är det fredag igen, vart tar tiden vägen, det kan man verkligen undra. Dagen har inte börjat bra, kollega sjuk och hemma, papperskvad i kopiatorn som tog mig 20 min att reda ut samt extremt mycket som måste fixas.
 
Men jag klarade gårdagen  bra och det är tusan så mycket lättare att fixa kosten när man jobbar när när man går hemma. Det finns liksom inget att stoppa i sig och det är en klar fördel när man måste avgifta sig efter två veckors svullande av kolhydrater
 
På tisdag är det sju veckor tills vi ska åka på semester och det kommer att gå rasande fort dit det är jag helt säker på. Som jag berättat tidigare blir det södra Tenriffe som får ett besök den här gången. Sol, bad och avkoppling är det som väntar oss och vi ser fram emot detta väldigt mycket som alltid när det är en resa nära förestående.
 
 
 
Bild lånad från http://annahovenmark.com
 
Och som ni vet har jag ju ett mål att nå strax innan vi åker, jag ska ha nått min målvikt 28/2. Att jag är på väg ner igen råder ingen tvekan om, det känner jag på att byxorna inte sitter så hårt i midjan. Spännande att se vad vågen säger på måndag. 
Bild lånad från http://jennicasblogg.blogspot.se
 
 
Igår blev det ingen motion, med en arbetsdag mellan 07.00-17.30 och jag var jag hemma 18:15, då var jag för trött helt enkelt. Men kväll får det bli en promenad och på lördag får gymet ett besök på mogonen. 
 
Nu väntar ännu en tuff dag på jobbet, besök av ca 20 nya elever som ska startas upp och med allt vad det innebär av adminstration kring dessa. 
 
Idag har jag tänkt äta så här:
 
Frukost: Supernyttig grön smoothie, ett nytt spännande val av frukost återkommer hur detta smakade.
Fm: Kaffe
Lunch: En sallad med rostbiff och fetaost
Em: Kaffe
Middag: Oxfilé och rättikagrattäng med goda tillbehör och ett glas rött
 
Välj att vara optimistisk, det känns bättre. ~ Dalai Lama
 
Nya tankar i morgon!
 
 
 
 
 
 
 
1 Emma:

skriven

Tycker drinken låter mycket hälsosam och god ut. De sägs ju att grönt är det bästa för avgiftning. :)

Svar: De var faktiskt riktigt ok
Marie

Kommentera här: