Mycket tankar just nu

Har funderat mycket de senaste dagarna vad det är som driver mig att gå ner de där 4-5 kilona som tycks sitta som pannsar på min kropp. Hur jag än bär mig åt så står vågen och stampar på samma ställe som den gjort hela hösten. Vad är det som gör att detta är så viktigt för mig? Vet faktiskt inte och mina tankar nu är att jag kanske helt ska släppa vågen ett tag. För jag känner ju på kläderna att kroppen ändrat sig inte minst sedan 1 januari. 
 
Vad talar då för detta:
 
  • Jag har sedan i augusti 2010 gått ner 25 kilo
  • Jag har gått från storlek 48-50 till 40-42 i kläder
  • Jag tränar och har bättre ork 
  • Jag äter bra mat, lagad från grunden med bra råvaror
  • Jag tycker om mig själv och mår bra
Vad talar emot:
 
  • Tappar jag kollen?
  • Borde nog vägen 4-5 kilo minder?
  • Mitt BMI är 27,8 = Övervikt?
  • Jag ger upp ett uppsatt mål?
 
Ja ja, får fortsätta mina funderingar lite tror jag. 
 
Träningen flyter på bra och jag försöker utmana mig själv lite vecka för vecka. 
Idag hade jag planerat att gör 20 min löpbandet, köra styrka och sedan avsluta med 20 min löpband. 
Började gå 10 min för att sedan springa 10 min, hade tänkt köra intervall men kände mig seg och tänkte det får bara bli 10 min intervall. Efter första minuten löpning kändes det ok så jag körde på i samma tempo i 10 min och det gick oväntat lätt. Sedan körde kära maken och jag ett bra ganska tufft pass med styrka. Jag fixade plankan 3 x 30 sekunder vilket jag är extremt nöjd med. När styrkan var klar och jag åter stod på löpbandet tänkte jag; jag kör 10 min löpning igen.
På bandet jämte mig stod en kille som körde samma tempo som jag och som sprang väldigt rytmiskt vilket gjorde att jag hängde på honom och sprang 15 min på samma fart. Det kändes jättebra och lätt och jag hade säkert kunnat fortsatt en bra stund till menj ag är så osäker på vad jag klara så jag valde att stoppa där, puls 167, vill ju heller inte riskera att ta i så jag skadar mig nu är allt går så bra. Jag gick sedan så jag fick ner pulsen och andningen i 5 min för att avsluta med streching. Totalt tog hela passet idag 1 timme och 26 min.
 
Nu får jag börja lägga på minut för minut så jag kommer upp i löpning så jag klara 5 km, det är mitt mål just nu. 
 
Till sen lunch dag blev det korvstoganoff med blomkålsris, jättegott och här har ni receptet, i repris tror jag men det skadar inte för detta är jättegott.

3 dl vispgrädde
1 msk tomatpuré
2 msk dijonsenap
1 gul lök finhackad
3 vitlöksklyftor pressade
2 tsk paprikpuöver
1 krm cayenpeppar
1 msk dragon
Salt
400 g falukorv med hög kötthalt
 
Severa med blomkålsris, riv blomkål på grova sidan på rivjärnet lägg i kokande vatten i 2-3 min.
 
 
 
Varje morgon föds vi på nytt. Vad vi gör idag är det som betyder mest. ~ Buddha
 
I afton ska fler gränser sprängas men mer om detta får ni först i morgon!

Kommentera här: