Härligt att träna på morgonen

Jag tycker det är skönt att träna på morgonen och nu var det tredje lördagen i rad som vi tränade, kära maken och jag. 
Hade tänkt köra passet med styrka men jag har lite ont i en axel så jag valde att köra kondition istället. Värmde upp 10 min med rask gång och nollade sedan löpbandet för jag bestämde mig för att springa 1 km och försöka gör det på 7 min. Jag fick nästan till det klockan visade 7,02 här jag passerade 1000 m. Därefter gick jag över att köra intevall, gå raskt 100 m och springa 100 m, detta gjorde jag i 2 km. Då hade jag en puls på 170, fortsatte sedan att gå ytterliggare 1 km där jag på de sista 500 meterna trappade ner farten och när jag var klar hade jag en puls på 128. 
Avslutade sedan träningen med ordentlig stretching. 
 
Underbart att sedan komma hem duscha varmt och äta en god frukost. Idag blev det kesopannkakor en klick kvarg, lite granola, rökt skinka och en gul kiwi, till detta en kopp kaffe. 
 
Nu är jag strax klar för en runda på stan.
 
Saker kommer inte till dig, de kommer genom dig. ~ Okänd
 
Ha en underbar lördag!
 
Bilden lånad från www.realisten.se 
 
Nya tankar i morgon!

Kommentera här: