Ambivalent

Käre värld vad jag har kastat mig själv mellan hopp och förtvivlan senaste veckan. Inte på något sätt så att jag funderat på att kasta in handduken och ge upp allt, no no nerver in my life.
Nej det är mer min målbild/målsättning som svajat rejält kan man väl sammanfatta det hela.
 
Men så igår var jag och lysande på Jesper Johansson mycket duktig PT och väldigt inspirerande. Han berättade egentligen inget nytt som jag inte redan visste, allt han pratade var redan känt för mig men helt plötsligt föll bitarna på plats och jag fick klart för mig varför det står stilla. Och självklart ska jag ner till min så hett eftertraktade målvikt.
 
Jag måste bara formulera om det hela lite, sätta upp korta delmål, planera bättre men fram för allt följa mina planer bättre än jag gjort senaste tiden. För i ärlighetens namn så är vi ganska duktiga på att lura oss själva att vi gör rätt när vi i själva verket gör små avsteg lite här och lite där.
När jag går tillbaka och tittar på perioder som varit bäst på min resa så är det när jag följt mina planer utan att göra avsteg och konsekvent ståt emot det man ev skulle kunna kalla frestelser, fast jag gillar inte riktigt den formuleringen, fast ni fattar hur jag menar om jag utrycker mig så. 
Ska fila mer om detta till ett kommande inlägg. 
 
Ikväll ska jag utmana mig själv och testa ett tufft pass, Intervall flex, ska bli spännande och se om jag hänger med. Det är världens bästa Cia som kör detta i kväll och hon har stor del i att jag tycker det är roligt att träna. 
 
Saknar att träna med Jimmy Blomdahl som Elin och jag gjorde på Friskis innan han flyttade till Malmö. Han kunde pressa ur oss det lilla extra som är så svårt att göra på egen hand. 
 
Här kommer några riktiga motivationshöjare i form av bilder från min tid som riktigt stor.






Hit kära familj och vänner ska jag aldrig återvända, det är då ett som är säkert. Dessa bilder ska jag ha framme så de varje dag påminner mig om varför jag ändrat livstil. 
 
Det finns dagar som är som trappor, man måste välja om man ska gå upp eller ner
 
Nya tankar troligen i kväll!
1 nettan plettans:

skriven

ja så där ser jag ut nu. fast jag har i alla fall -5 och varje gång jag faller reser jag mej innan max vikten. men denna gång hoppas jag inget ska hända. inga dödsfall å ingen djup depp. Men du har varit jätteduktig !!! vilket år vägde du som mest ?? å ett stort grattis !

Svar: Härligt att du tappat 5 kilo, bara att jobba vidare. Jag vet hur lätt det är att tappa fokus, har lite små tips som jag använder mig av. Kommer formulera ner lite av mitt tänk och lägga ut på bloggen framöver.2004 vägde jag 108 kilo, det är troligen min högsta vikt.
Marie

Kommentera här: