Underbart är kort

Då har vi vänt kosan hemåt igen efter två dagar i Skåne. Tiden går som vanligt  fort och det är alltid lite jobbigt att åka hem och veta att vi inte ses på ett tag, nu blir det sex veckor tills vi ses igen. Även om det kan går ett tag  mellan gångerna vi träffar barnen och barnbarnen i Ljungbyholm så vet vi ju att vi kan ses samma dag om längtan blir för stor, det är ju lite svårare att åka 32 mil för att träffa skåningarna. 
 
Hade en mysig stund i morse när vi godsade i soffan och kollade på skidor. 

 
Lova hade feber när vi kom ner i fredags som steg under kvällen så Emma och Göran fick ta en runda till barnakuten där man konstaterade att den lilla hade lite blod i urinen och lite hög sänka vilket tyde på någon infektion. Men eftersom allmäntillståndet var gott fick de åka hem och ordinerad lite febernedsättande. Igår fick hon en andra dos alvedon och när sex timmar gott och dags för påfyllning var hon feberfri och har så sedan varit det. De ska på ett återbesök på onsdag och kolla så allt är ok med henne.
Idag skulle Emma jobba och Alice simma så fick vi ha den lilla hemma. Emma har gott om mat och Lova tar flask utan att knorr så vi fick en mysig stund själva med henne. 
 
Jag fixade middag, medelhavsbiffar med rostade rotfrukter som vi åt när de kom hem från simhallen. Stekte också ett gäng köttbullar till en middag åt familjen  senare i veckan. 
 
Nu väntar en arbetsvecka som blir intensiv, måste planera så mycket jag kan innan min ledighet. Det gäller ligga ett antal steg före och ha ett sjätte sinne när man ska vara ledig två veckor mitt i en termin. 
 
Så här jag tänkt träna innan vi åker:
Måndag: Indoor Walking
Tisdag: 45-60 min promenad
Onsdag: Bas med puls
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: Styrka på gymet
Söndag: Bas
Måndag: Indoor Walking
 
Ska göra en liten kostjustering och det innebär att hålla igen lite på mejerivaror. Det kan var nyckeln till komma åt de där sista retsamma kilona. Vi får se hur det faller ut. Har idag påbörjat detta lilla projekt med att skippa mjölken i kaffet och jag kommer att avstå yoghurten till frukosten samt minska användningen av grädde. För övrigt kör jag på som tidigare. 
 
Hoppas ni har en fin söndag, nya tankar i morgon. 
 

 

Kommentera här: