I´m alive

Ibland är det som förgjort att få ner några rader. Vakande i onsdags med en förkylning på gång och har känt mig lite halvhängig några dagar. Som tur är har det inte blivit någon dunderförkylning vilket det lätt kunde ha utvecklats till då jag aldrig tror vi haft  så många sjuka på jobbet sedan jag började jobba på Korr som gångna veckan.
 
I tosdags var jag tur och retur till Stockholm och träffade några nya personer på Hermods som vi ska jobba med fram över, ett bra och trevligt möte och jag ser fram emot ett givande samarbete och lite nya rutiner som ska gagna oss alla. 
Tyvärr var det strul när jag skulle flyga hem så jag var över två timmar sen hem än beräknat. 
 
I fredags hade vi förmånen att få ta hand om lilla goa Ella, som sov över till lördag. Hon är så roligt nu, vill vara med överallt och har koll på allt och alla. Åt middag med Claes och mig och hon gillade beasås för det slevade hon i sig med sked och smackad nöjt. Somnade snällt utan några problem och sov gott hela natten till klockan 06,45. Då hämtade vi in henne till oss och sedan kollade vi på barntv en stund innan det blev dags för gröt. 
 
Inga nya kort blev tagna så här kommer ett från mitt arkiv på lilla blåöga när vi var i Dublin i sommras.
 
Har fått vila några dagar från träning pga snuvan men i går var Lina och jag på ett tuft baspass med väldigt tycket benstyrka. Idag har jag varit ganska stel i låren men tog mig ändå i väg och körde samma pass i em också. Känns rätt ok i kväll och i morgon har jag bokat mig som reserv igen på Indorr Walking och hoppas jag kommer med, om inte blir det dans. 
 
Verkar inte få med mig någon att springa Drottning Margaretaloppet så jag får väl anmäla mig själv. För genomföra detta lopp det ska jag. Någon som hänger på, anmäler mig om någon vecka?
 
Sportlov kommande vecka och jag hoppas kunna jobba undan lite sparat oprioriterat jobb så som rensning av e-postadresser på elever som slutat hos oss. Ska passa på att flexa lite, på tisdag ska jag på läkarundersökning, har beställt en hälsokontroll. Kan ju vara lite kul och få reda på hur det står till med alla värden så här långt på min hälsoresa.
Torsdag ska jag klippa mig mitt på dagen och fredag tänker jag vara ledig nästan hela dagen. En liten stunds jobb på morgon, ett besök hos massage-Jonas kl 10 och sedan bär det av söder ut för att besöka skånigarna. 
 
Har varit dålig på att testa nya recept senaste tiden men ska blädra lite i alla recept jag samlat på mig för variation på maten är viktig för mig. Hoppas kunna dela mig av lite nytt vad det lider. 
 
Det viktiga är inte vad som står skrivet på pappret utan vad som står skrivet på hjärtat. ~ Gregory Colbert
 
Hoppas ni får en bra vecka och jag hoppas få lite fart på bloggen igen. 
 
 

Kommentera här: