En bra dag

Jag har haft en bra dag på alla sätt och vis. Lugnt och skönt på jobbet = fått mycket gjort. Inga som helst problem med maten allt intaget enl alla konstens regler och jag har inte känt något större sug efter socker vilket känns väldigt bra. 
 
Vågen visade på 4 kg plus och det var nog ungefär vad jag väntade mig att det skulle var. Så nu är jag ca 9 kilo från min önskade målvikt. Surt sa räven men nu knyter jag nävarna och tar ett rejält tag i mig själv och ser framåt. Har gjort en lite koll på intaget av fett, kohydrater och protiner idag och jag har lyckats bra med att ligga på ganska strikt LCHF vilket jag har för avsikt att göra en tid framöver. 
 
 
Lovade er receptet på middagen igår och det kommer här, hämtar från http://www.lchfrecept.com/
 
Ingredienser: 
4 lövbiffar

100 g Philadelphiaost
1 Schalottenlök (liten)
1/4 paprika
1/2 vitlöksklyfta
peppar och salt
smör 

Gör så här 
Förbered fyllningen:
1) Hacka upp paprikan och schalottenlöken, smörkoka tillsammans med den pressade vitlöksklyftan tills allt mjuknat.

2) Häll av på hushållspapper så att det inte blir för mycket smör.

3) När paprikan och löken svalnat blanda ihop med philadelphiaosten och peppar.

4) Lägg en klick av röran på en lövbiff, vik över ytterkanterna av biffen lite grann och rulla sedan ihop den på längden. (Som en rullad)

5) Stek i stekpanna med smör och krydda med lite peppar och salt. Servera med sallad. 
 
Till detta servades vitkålsgratäng från bästa Åse 
 
Just idag är jag stark, just idag mår jag bra
jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark, just idag mår jag bra jag har tron på mig själv på min sida
Kenta
 
Nu blir det en god kopp te och strax ska jag kolla på Biggest Loser som jag missat typ 5 avsnitt av. Ska bli spännande att se vem som åkt ut och hur mycket de gått ner. Trotts att det är ganska mycket fejk i programet gillar jag att kolla på på det.
http://www.kostdoktorn.se/den-sorgliga-sanningen-bakom-biggest-loser
 
 
 
 
Nya tankar i morgon
 
1 Emma:

skriven

Glöm inte, du är grym!!!! Kämpa på!

Svar: I´ll
Marie

Kommentera här: