Återfall

God morgon vänner, mitt bloggande är inte så frekvent just nu och det beror på lite olika saker, tidsbrist, omotivation, ämnesbrist mm. 
 
Jag har sedan vi kom hem från semester jobbat med mig själv för att få ordning på mitt ätande. Har haft ett riktigt återfall vad det gäller socker och gluten. Naivt att tro att man under två veckor kan unna sig lite extra gott varje dag utan att det triggar igång suget efter sånt som jag helt enkelt måste hålla mig ifrån. Så nu pågår återgång till bättre kosthållningen och idag är det fjärde dagen och jag känner hur motivationen är tillbaka och hoppas att jag snart vara på rätt väg igen. 
 
Det är helt klart motivationshöjande att titta på Biggest Loser Sverige. Kan inte påstå att jag tycker de jobbar helt rätt eller att det är ett jättebra program men känslan för att inte vilja gå upp i vikt igen stärks. Har satt upp ett mål som ska vara uppfyllt till midsommar och det ganska realistiskt om jag bara kan hålla göra bra kostval och hålla igång träningen. Jag har en bra känsla igen och kan jag bara behålla den så är jag snart i balans igen. Har tränat tre gånger på fyra dagar och i min plan ingår träning varannan dag. 
 
 
I afton ska kära maken och jag träffa goda vänner och gå på lokal. Vi ska se shown som fått namnet Magnus och Brasse på Hanssons Krog. Det ska bli mycket trevligt och denna föreställning har fått mycket fin kritik.Så redan idag kommer prövning 1, jag ska göra så bra val det går i valet av vad jag äter och dricker. Rapport om detta kommer i nästa inlägg.
 
 
Jag har misslyckats om och om igen. Det är därför jag lyckas
Michael Jordan
 
Önskar alla en bra onsdag, nya tankar när inspiration infinner sig.
 


Kommentera här: