Om rättvisa

Gårdagen blev lång och intensiv. Till jobbet som alltid 06.10 och där full rulle som vanligt. Hemresa 15.00 och ett snabbt klädbyte till lite varmare kläder för att 16.00 starta resan mot Växjö och säsongens andra derbymatchen mot väderstrecket.
 
Vi fick denna kyliga höstkväll  på en mycket fin  Arena se en ganska dålig fotbollsmatch där Kalmar inledde piggt och fick 1-0 redan efter 2 minuter men som därefter inte bjöd på någon trevlig underhållning. Man kan sammanfatta det hela med att om väderstrecket utnytjat sin målchanser bättre hade de vunnit stort. Men med en storspelade målvakt i Kalmarmålet och urusla avslut blev det till slut seger för våra röda bröder.
Slutet bjöd på stor dramatik när Nori räddar på mållinjen med en solklar hands för domaren väljer att fria och snuvar Öster på en solklar straff. Orättvist absolut men sett till hela matchen skullen de avgjort långt tidigare. Så vi åkte hem med tre sköna poäng i bagaget. Tuff för Växjösonen Nori att visa sig på hemmaplan en tid framöver kan man misstänka.
 
 
 
Nu väntar Blåvit på söndag hemma, en ny tuff utmaning som vi givetvis följer på GFA. 
 
Har en bra matvecka så här långt och i måndags blev det en rejäl cykeltur som motion och ikväll blir det bas pass med puls på Friskis. Jag gnetar på med stor lust och energi och ser nu fram mot semestern då batteriet ska laddas för en härlig kämparhöst. För vissat skulle jag lura er och mig själv om jag inte erkänner att någonstans i bakhuvudet gror en tanke med ett datum där jag skulle vilja spräng mitt målsnöre. Det bor ju trotts allt en liten tävlingsdjävul i mig.
 
Det är inte lyckliga människor som är tacksamma. Det är tacksamma människor som är lyckliga. ~ Okänd
 
Ha en skön onsdag, nya tankar i morgon!
 
 
 
 
 

Kommentera här: