Om långa tuttar och förkylning

Har åkt på en förkylning och den skiten kunde ju inte ha kommit olägligare inför vår vecka i Spanien, vi åker måndag kväll. Känner mig dock lite piggare idag och det är ju 60 timmar tills vi lyfter från Kalmar Airport så jag hinner helt klart bli bättre. Dett gäller bara att har rätt inställning och att vilja bli frisk det är jag helt säker på. 

Idag blir det lite fixa inför resan, några inköp till packningen och lite pappersarbete. På tal om inköp så hade vi ett ärende in till staden härom kvällen och då passade jag på att göra en sista koll efter en ny bikini. Byxor är inga problem det finns och tack o lov kan man ju köpa delarna separat, för överdelen är inte kul.

Vartefter kilon lämnar min kropp så har brösten blivit lite slokande och ledsna typ. De har som vår lilla filosof Ester uttrycket när vi duschade ihop, blivit långa. I en schyst BH från Change ser de väldigt bra ut och faktiskt bra i storlek om man får säga så själv.

Nu hade ju just Change inte mina storlekar i det lite urplockade urvalet så jag har gått på jakt i övriga affärer utan att hitta något. Bikiniöverdelar på typ HM, Lindex, Kapp Ahl osv har inte tyg nog eller stadga att hålla de tomma tuttarna på plats, de rinner liksom ut över tygkanten på lite trist sätt. När t o m mitt största fan och påhejar, kära maken, inte kunde dölja att alla provade bikiniöverdelar satt illa, ja då fick det bli några bra byxor och så får mina gamla överdelar hänga med till Spanien nästa vecka. Med dem på håller sig i alla fall de tomma tuttarna på plats hjälpigt liksom

Jag passar på att sända en tanke till alla kvinnor som varje år drabbas av bröstcancer och hoppas att ingen tar illa vid sig av mitt raljerande över ämnet.

För egentligen är detta verkligen inget problem alls, jag mår bra och min familj har det gott, alla är friska och krya och vi väntar spänt på de nya små liven som är i antågande i vår underbara familj.  Mitt välbefinnande betyder så mycket mer än att gråta över långa tuttar. Och när jag ska på mammografi om två veckor då är de mycket mer samarbetsvilliga än små fasta saker, tror alla systrar där ute vet vad jag menar. Det gäller att hitta det positiva i tillvaron vad än det handlar om. 

bloggar.aftonbladet.se 

 

Bakade några goda nya muffins och bjöd mina jobbarkompisar på i fredags. Här kommer receptet på dessa.

 

250 g mandelmjöl

1 msk fiberhusk

0,5 dl stevia

150 gr smält smör

2 tsk bakpulver

4 ägg

½ tsk vaniljpulver

 

Vispa ägg och socker tillsätt övriga ingredienser och fördela smeten i tolv formar, grädde 15 min i 200 grader. Vill du lyxa till dem lite sticker du ner ½ bit mörk choklad i smeten.

Servera dem som de är eller med bär och grädde.

Oro ser sig omkring, rädsla ser bakåt, tro ser uppåt, skuld ser ner, jag ser framåt. ~ Okänd

Nu väntar duschen och en tur in till staden, har en fin helg!

 

Kommentera här: