En vana jag önskar jag inte hade

Vad är en vana och vad är en personlighet? Om jag har någon vana jag vill bli av med vet jag inte, det borde nog någon annan svara på, kära maken till exempel. 

 

Jag var inne på det häromdagen, min envishet. Den kan nog vara lite enerveranden ibland för min omgivning samtidigt som det är min styrka i många lägen. Komplext så det räcker och blir över kan man tycka men jag tror i det långa loppet är det en bra vana eller personlighet, välj själva.

 

Hur ofta tänker på vilka vanor/ovanor du har, eller som sagt ligger det i din personlighet? Visst är det lite spännande och det som kittlar mest är, hur ärlig är jag mot mig själv. Tror vi skulle må bra av att lite då och då funderar hur vi behandlar oss själva och hur vi behandlar andra.

 

Hörde en spännande grej på radion i veckan, vi ljuger 8-10 gånger per dag. Vi säger hej till någon vi möter och lägger till; Vad roligt att träffas, fast det många gånger bara är en artighets fras vi säger utan att mena det. Vi svarar snyggt när någon frågar om ny frisyr passar eller om kläderna sitter bra ect ect, Funder lite på den och var ärlig mot dig själv hur ofta du bara är artig eller säger vad du verkligen tycker eller menar. Samma sak gäller allt du gillar på social medier. Vi har ju en tendens att lägga ut allt bra och vackert där, det gör i alla falla jag, och visst förväntar jag mig att ni ska gilla det jag lägger ut. Hur tänker du där?

 

Har gjort undan alla morgon bestyr och väntar nu på att Elin, Agnes och Ester kommer och hämtar mig, vi ska handla på Maxi sedan följer de med mig hem för umgås lite. Alla är nog lite otåliga nu och vill att bebisen ska komma.

 

Ikväll blir det ett danspass och det var ett tag sedan och jag hoppas också komma iväg även på onsdag för ett bas pass.

 

Här kommer bild på det nya porslinet som inköptes i helg på den härliga butiken Chili på Väla i Helsingborg. 97:- per set är verkligen överkommligt, 1164:- för 36 delar. 

 

Uppmärksamhet är en alkemi som förvandlar tristess till skönhet och oro till lätthet. ~ Steve Taylor

Ha en skön måndag nya tankar i morgon!

 

Ja just det ärlighet var det ju. Lovade viktrapport idag, + 0,5 kg så min känsla igår stämde. 

Kommentera här: