Tillbaka i bloggvärlden

Det blev ingen på blogg i går dels körde jag och ibland infinner sig inte inspirationen att skriva, så var det igår.

Önskar ni också varmare väder? Visst blir man lite lack när Norrland har 25 grader och solsken. Inte för jag missunnar dem detta men vi vill ju också ha sommar nu. Jag vägrar dock flytta hem till Fröbergsgatan 4a, vi får elda lite ljus och dra på lite element på kvällen så fryser vi inte när det är dags att sova. I måndags blev det en plåt muffins också till kära makens gillande, det hjälper också till att få varmt och skönt.

Jag har en väldigt lycklig dotter just nu, Emma har lämnat in sitt examensarbete och har nu snart en kandidatexamen i Folkhälsovetenskap. Vi säger stort grattis och är stolta föräldrar till tre duktiga döttrar som all har utbildat sig på höger nivå än både mor och far.

Igår hade Emma och Alice en mysdag och jag tror att även lilla Alice kände att nu är mamma klar med sina studier. Och är man 1 ½ år år så är det inte dumnt att fira lite med en glass som får äta alldeles själv. 

 



Ikväll blir det ett medelpass på Friskis med en ledare jag inte tränat för tidigare hoppas jag hänger med bra på detta. Ordinarie program är nu ersatt av sommarschema och det innebär att många pass är borta.

Det växer så det knakar på kollan och min fina clematis som mina kära arbetskamrater gav mig för några år sedan är full av knoppar som snart blir blå vackra blommor, också en form av lycka. 

 

Vill man se regnbågen måste man lära sig att uppskatta regnet. ~ Okänd

 

Nya tankar i morgon!

1 Emma:

skriven

Tack för orden mammsen. Puss puss

Svar: Ni är bäst :) kram
Marie

Kommentera här: