Dag 3

Så går jag då in på dag 3. Gårdagen flöt på utan några som helst problem, nu hoppas jag att även denna dag kommer rulla på i samma anda. Kände dock mig lite matt sista stunden på dansen men tycket på det stora hela att jag kunde ta i precis som jag brukar.

Det är ganska härligt att utmana sig själv med matlagning när man själv inte ska äta och som jag skrev igår, det gäller att inte stoppa smulor i munnen och att inte slicka sig om fingrarna, klarade även av detta igår då jag fixade käk åt kära maken och Emma.

Det visade sig att mig kära vän och numera även arbetskamrat Catrin också bestämt sig för en period med måltidsersättning så nu kan vi stötta och peppa varandra vilket ju är helt perfekt.

Idag är det gemensam lunchpromenad på jobbet, en av våra idrottslärare har dragit igång detta så då hänger vi med där, bra intiativ Benny.

Min plan är ju att röra på mig minst en gång på dag, så ikväll blir det promenad när jag kommer hem.

Ni som inte följer mig på Facebook får här en länk till en sid som heter Kostdokorn och som vänder sig till människor som äter LCHF kost.

http://www.kostdoktorn.se/ 

Det är steg två i min plan att testa LCHF när jag börjar äta igen om 12 dagar.

För övrigt är det ganska lugnt på jobbet och jag håller som bäst på att jobba ifatt med det som legat efter lite och jag börjar känna mig tillfreds med att åter snart ha bra koll igen som den kontrollfreak jag är. Svårt att ändra på även om jag jobbar på att inte vara så nitisk.

En av mina kloka döttrar sa till mig igår att det är viktigt att jag inte är för hård mot mig själv utan ger mig beröm för jag har trots allt tagit tag i mycket när det gäller hälsa i mitt liv och hon har så rätt så rätt, tack för att du påminner mig om detta. 

Hittade en bra sida om detta, 

http://dinpersonligautveckling.se/din-sjalvkansla/ 

 

Självförtroende



Nya tankar i morgon!

Kommentera här: