Fuck cancer - 6 år av saknad

Det finns en saknad,
som alltid stannar.
Det finns en saknad,
som aldrig ger sig av.
Det finns en saknad,
som alltid blommar.

I mitt hjärta finns Du alltid kvar
och säkert hos alla de människor Du berört.
Jag saknar Dig så mycket och orden räcker liksom 
inte till att förklara ilskan jag känner över att
Du fysiskt inte är med oss längre

Kan inte vänja mig vid att inte kunna ringa Dig
och prata bort en stund eller får ett gott råd
ur Din vishetsbrunn,så djup att den aldrig sinade.
Att inte längre få ta del av Din underbara,
underfundiga humor som fick oss att kikna av skratt. 
 
Idag är det sex år sedan Du släppte taget 
och lämnade jordelivet. Men Du är ständigt 
med oss och vi känner Din närvaro likt en ängel
vakande och svävande över oss. 
 
Jag har varit med om Dig - 
jag kan aldrig förlora Dig..
Jaques Werup
 
 
 
 

Kommentera här: