Ännu en helg att summera

Ännu en intensiv men väldig härlig helg går mot sitt slut. 
 
I fredags efter jobbet kom lilla Ella till oss och hon är så rolig nu, har koll på allt och myser bara runt och är. När det blev dags för att sova var det bara att stoppa ner henne i sängen och vinka god natt och på 5-10 minuter sov hon. Hon hade också den goda smaken att sova till kl 07.00 vilket även jag och kära maken gjorde. Sen tittade vi på Bolibompa en stund och det var Nicke Nyfiken som hon verkade gilla. 
 
 
Efter frukost kom sedan syskonen Kittel från Sandgatan 14. Första gången lilla Arvid besökte oss och vi fick förmånen att passa honom under några timmar. Snäll liten kille som sov hela tiden bara vaken för att käka lite. Vid 16 samlades alla mammor, pappor och barn för att äta tacos, uppskattat av alla tror jag. 
 
Vid 18.00 tiden åkte alla hemma och då var lilla Ella helt slut efter all lek med stora kusinerna. 
 
Idag har vi handlat sista julklapparna, skönt. Kära maken bjöd mig på middag och det var väldig skönt att få njuta av middag på stan.  Det blev också var sitt ett par nya jeans både till mig och kära maken. Fick honpm att g¨med att att köpa ett par lite mer slimande än de han brukar ha, han blev jättesnygg, bild kommer senare.
 
Jag har också tillverkat lite ätbara ge bort presenter och paketerat dessa i snygga påsar. Brukar alltid vara uppskattat av mottagarna. 
 
 
Vidare har jag som vanligt jobba med lite pappersarbete som sig bör varje söndag, lönerna till den 23 december är klara. 
 
Nu ska vi strax njuta av en bit tacopaj som tillverkats av rester från igår och som också blir varsin matlåda till veckan, den sista innan juledigheten tar vid. 
 
Om någon händelsevis undrar så håller jag vilken bra, har till och med gått ner   ca ½ kg de sista två veckorna.
 
Nu tar jag kväll och laddar för 5 dagra till i Torsås som sedan inte får besök av mig förren 7 januari. 
 
Bemöt varje ögonblick som om det vore gjort av guld. ~ Cheryl Brown
 
Nya tankar i morgon hoppas jag!
 
 

Kommentera här: