Träning

Nu har jag jobbat 30 timmar på tre dagar. Och förmodligen blir det nog några extra timmar även i morgon. Känner mig lite trött i huvudet annars är det rätt ok. Igår kom jag hem kl 19 så det gick inte att hinna med tänkt pass på Friskis. Men ikväll var jag hemma 18 och det var bara att byta om och sticka iväg på ett baspass med puls 18,30. Så skönt det var att få ta i lite och rensa skallen från allt vad jobb heter och sedan komma hem till kära maken som fixat en god Cesarsallad till oss. Han tar hand om mig och ser till att jag får mat och vila de få timmar jag är hemma på dygnet just nu. Hans omsorg och kärlek gör att denna tuffa period går att ta sig igenom med psyket i behåll. Mina goa arbetskamrater Catrin och Pernilla såg till att jag fick lunch idag och 30 minuters vila utan jobbprat, ni vet inte hur mycket det betydde för mig, tack.

Nu kör vi igenom torsdagens upprop och jag hoppas att jag också kan pussla klart nästa veckas upprop. Om allt blir som jag hoppas jobbar jag halvdag på fredag hemma för att komma ifatt någorlunda med allt som jag ligger efter med.

Det är inte utan att jag ser fram emot en veckas semester, 4 veckor dit.

Fick frågan om min äppelpaj som vi mumsade på igår. Busenkelt, till två personer tar man två äpple som skalas och tärnas smått. Lägg i en ungsform pudra över rikligt med kanel. Smält ca 30 gram smör och blanda ner 1 1/2 dl mandelmjöl som sedan breds över äpplen. Grädda i ca 20-25 min i 200 grader servera med vispad grädde eller en sked LCHF glass.

Nu ett nytt avsnitt av Maria Wern innan kudden väntar.

Nya tankar i morgon!

Kommentera här: