Viktrapport vecka 8

Då var det slut på en lite lugnar vecka som innehöll två härliga lediga dagar och en vecka med Alice och hennes föräldrar på besök, saknaden är redan stor. Fantastiskt vad det händer mycket med ett litet barn på bara 3 månader. Man slutar aldrig förundras över hur snabbt det går från att man får en rosig lite nyfödd baby till blir en lite person med en alldeles egen karaktär och personlighet.

Lite humör har hon allt den lilla solstrålen :)

 

 


 

Även om det inte alltid blir som man vill som jag bloggade om igår har jag ändå en plan för vecka 9.

Träningen är tänkt så här

Tisdag: Gymmet

Torsdag: Bas pass

Söndag Bas pass

 

Ett pass mindre än jag brukar kanske den observante noterar och det beror på att vi ska besöka goda vänner på fredag och lördag. Detta besök ser vi verkligen fram emot, dels för att det är ett tag sedan vi sågs och dels för att jag för första gången ska bada i badtunna. Mer om detta kommer och även bilder hoppas jag.

 

 


 

Hade mamma på besök en stund i går em och då pratade vi om midjemått. Vet inte om jag skrivit tidigare om mitt al time high midjemått, om inte så har jag som mest varit 130 cm runt midja och vägde då som jag tidigar berättat 108 kg.

Ta ett måttband och ta det runt midja så ser ni hur stor jag var som störst. För ni ska få en bild av detta så visar jag byxor jag köpte för precis 2 år sedan då jag vägde ca 98 kg, på detta ljusa par byxor har jag lagt mitt minsta par jeans som jag köpte för ett år sedan och som nu sitter väldigt bra över lår och rumpa. Mer om dagens vikt längre i inlägget.

 

 


Frukost: Yoghurt kaffe proviva

Mellanmål: Elins surdeg med skinka

Lunch: Ost och skinkpaj

Mellanmål: Turisk youghurt och nötter

Middag: Nötfärsbiffar och coleslaw


Idag säger vågen -0,6 kg vilket totalt ger -7,4 kg på 8 veckor. Jag har så bra flyt att man nästa vill nypa sig i armen så man vaknar för det känns som man drömmer.

Skall dock byta vägningsdag till fredagar så nästa rapport kommer alltså redan på fredag. Varför skirver jag mer om i nästa inlägg.

 


En del människor ger sina bekymmer simlektioner istället för att dränka dem.” Mark Twain




Nya tankar i morgon!

 

Kommentera här: