Ett nytt år och nya möjlighet

Gott Nytt alla vänner och läsare. Nu har jag tänkt dela vissa delar av mitt liv med er igen. 
 
Har haft en tung och jobbig höst men nu känns det som jag åter kan fokusera på mig själv och mitt välbefinnande. 
 
Jag är nu inne på 5:dagen utan socker och gluten och det har gått över förväntan bra. Man kan utan att överdriva säga att jag sedan i sommras trillat långt ner i socker- och glutenträsket, likt en missbrukare har jag överkonsumerat framförallt socker. Detta har satt sina spår både på hur jag mår psyikiskt men även fysikst i form av viktuppgång. Inte roligt alls när kläder sitter åt och inget man provar i garderoben känns bekvämt. 
 
Nu jobbar jag med mig själv och den mentalt biten och hoppas och tror att jag åter snart är i fas med mig själv och då framför allt att jag känner mig mentalt stark och trygg igen. 
 
Jag ska försöka skriva av mig lite varje dag och kanske kunna komma med lite inspirtion vad det gäller mat och lite annat smått och gott.
 
Bjuder på en favorit i repris, Kenta, Just idag är jag stark .
 
Önskar er fin afton och i morgon kommer nya tankar.
 
1 Lena:

skriven

Roligt att du är tillbaka!

Svar: Tack 😄
Marie

Kommentera här: