Ljuset åter

Det är fortfarande väldigt mörkt på morgonen men dag för dag blir ljusare på eftermiddagen och det känns så gott för en som så starkt ogillar mörkret och vintern som jag gör. 
 
Har lite smått börjat tänka på livet på kollan, 4 månader bort. Första projektet är nya gardiner och känner jag kära maken rätt så klurar han säkert på någon förändring utomhus. Kollan har fått en ansiktslyftning i vinter inomhus i form av ny tapeter och färg och det blev riktigt fint. Bilder får ni så småningom för det är långt i från iordningställt ännu efter den lilla renoveringen.  
 
På fredag är det fem veckor kvar till målgång och jag börjar undra om lite smått hur jag ska nå dit, Nu måste jag snitta 0,8 per vecka och det är ganska tufft så här i slutit av en planerad viktminskning. Inte för att jag ger upp redan nu, därtill bor det en liten tävlingsdjävul i mig som kommer att piska mig ända in i kaklet. Moroten som nu driver mig är en belöning är semestern som hägra och en ny fin bikini skulle sitta fint om vikten jag vill uppnå är fixad. 
 
Skulle jag inte komna ner dit jag vill är det ju inte hela världen, då får jag helt enkelt sätta upp ett nytt måldatum att jobba mot, ner till min målvikt det ska jag så är det bara. 
 
 
Ikväll ska jag järnet på Cias baspass med puls.
 
Om du börjar förstå vad du är utan att försöka förändra det, då börjar det du är att förändras. ~ Jiddu Krishnamurti
 
Nya tankar i morgon!

Kommentera här: