Nya utmaningar på Friskis

Mycket sjukdomar denna vinter, tror aldrig vi haft så mycket sjukt på jobbet som januari och februari. Likadant är det på Friskiks, jag håller ju på att testa olika pass som är nya för mig. Igår skulle jag för andra gången på på bas Indoor Walking men när jag kom dit var ledaren sjuk så det blev ett medelpass istället snäppet tuffar än bas. Nu anpassar man ju själv hur hårt man vill köra och om kroppen är pigg försöker jag alltid ta ut det jag kan. Tror aldrig jag varit så svettig som jag var igår och jag kände mig så nöjd när jag kom hem och sjönk er i soffan med min kvällsmat. 

Testade mina nya skor igår som funkade fint till IW få se om de funkar på onsdag till baspasset. 
Foto: Mot Friskis och Indoor Walking, nya skor son ska testas.
 
Ett nytt recept testades igår som var riktigt gott och som ni ska testa om ni gillar kokosmjölk. Här kommer receptet:
 
 
 Receptet hämtat från bloggen http://www.katrinz.se

Kyckling i kokosgrädde (4 personer)
- 500 g kycklingfilé
1 burk kokosgrädde
ca 4 matskedar jordnötssmör
- 1 chilipeppar
- Limejuice från 1/2 lime
- 1 röd paprika
- 1/2 gul lök
- 5 vitlöksklyftor
- Salt och peppar
- 1 matsked sambal oelek
- Smör att steka i

Gör såhär:
Skär kycklingfién i mindre bitar. Hacka lök, chili och paprika. Stek kycklingen i en kastrull med rikligt med smör. Salta och peppra. Lägg kycklingen åt sidan. Stek lök, chili och paprika tills det är glansigt. Tillsätt kycklingen och pressa i vitlöken. Tillsätt kokosgrädde, jordnötssmör, limejuice och sambal oelek. Salta och peppra. Låt koka upp och sedan sjuda i minst 10 minuter.

 

Det finns ingen passion i att nöja sig med ett liv mindre än det du är kapabel till att leva. ~ Nelson Mandela

 

Nya tankar i morgon!

Kommentera här: