Söndag och matchdag

Då är vi framme vid sista söndgen i september och nu går vi in i den första riktiga höstmånaden. Kära maken och jag förlänger ju sensommaren med en vecka i Spanien och om man ska tro väderprognosen på nätet så ser det ut att bli ok väder. 
 
Har packat klart väskan och jag måste säga att jag blir bättre och bättre på att inte ta med för mycket packning, åker med den minsta väskan ever på en solsemester. 
 
Om några timmar blir det till att cykla ut till GFA och titta på när Kalmar möter Blåvitt, en seger idag skulle smaka fågel :)
 
På tal om fågel så blev det idag en kycklingrätt typ allt i ett i ugnen till middag på det som fanns att tillgå i ett tämligen tomt kylskåp, ni vet Kajsa Wargs devis "Man tager vad man haver"
 
2 kycklingfiler delas i 3 delar läggs i en ugnsfastform.
Bryn 1 finhackad lök, 1 pkt finskuren bacon, 2 ½ finskuren vitkål, 1 finskuren gul paprika till görsakerna är mjuka. 
Tillsätt 3 dl grädde 100 g philadelphiaost, 2 rivan vitklöksklyftor och lite finklippt kryddgrönt, jag hade basilika och timjan. 
 
Lägg små tomater runt kycklingen och häll över  gräddfräset. Kycklingen kryddade jag med salt och Chicken and Steak krydda. 
Toppa med riven parmesan. 
 
In i ungen 25-30 min på 200 grader. 
 
Riktigt gott blev det och värt att testa. 
 
Det första steget mot att få det du vill ha är att våga släppa taget om det du inte vill ha. ~ Joshua Becker
 
Ha en fortsatt trevlig söndag!
 
 

Kommentera här: