Innehållsrik helg väntar

Då var det fredag igen och ännu en intensiv arbetsdag väntar, mycket som inte är klart än inför slutspurten och jag är själv med allt för tredje dagen och det suger fett kan man säga. Fast å andra sidan är det ju samtidigt något som ligger i linje med det jag vill om ni fattar hahahaha. 

Det är svårt att inte dras ner i stresshålet men jag känner att jag har bra koll på mig själv och tänker inte fastna i den gropen, jag väljer istället bort några måsten som är mindre viktiga och behåller lugnet och mår bra.

Lånad bild från inshangrila.blogg.se

Som tur är väntar en trevlig lördag med först 75-årsjubileum i Ljungbyholms GOIF med massa trevligheter och sedan på kvällen inflyttningsfest hos bästa Anders och Tina som slagit sina påsar ihop,

Söndagen kommer att ägnas till pappersarbete i makens företag så jag ligger i fas, snart bokslut.

Tyvärr har jag inte hunnit med några experiment i köket utan veckan har innehållit säkra och inkörda recept. Testa dock en ny grej härom kvällen, jag panerade haloumi och stekte. Jag doppade bitarna i uppvispat ägg och vände med sedan i finhackade hasselnötter och stekte i smör, jättegott.

Laget i mitt hjärta åkte på en förlust igår och jag tror inte vi pratar med om detta utan ser fram emot nästa match istället. 

Då har jag landat i Torsås och här väntar jobb fram till 15,30 sedan går samåkningsbilen åter mot staden.

"Alla djur, utom människan, vet att livets huvudsakliga mening är att njuta av det" Samuel Butler 

Ha en bra fredag!

Nya tankar i morgon!

 

 

 

 

Kommentera här: