Sjösjuk

Idag bröt vi som sagt det lugna livet på stranden för en båtutflykt till Koh Haa. Vi blev hämtade redan 07.25 på hotell så frukost serverades på båten. Redan när vill lämnade Saladan kändes det att det skulle gunga lite så jag tog en åksjuketablett. Det tog ca 2 timmar ut till ön som inte är en ö utan sex stycken. Vi var en blanda grupp där en del skulle snorkla och några skulle dyka, vi tillhörde snorklarna. Det var väldigt mycket gammal sjö så det var inte helt lätt när man är så pass ovan som jag är och allt guppande upp och ner gjorde mig sjösjuk. Jag höll ut nästan hela timmen som det första stoppet var beräknat till innan jag gav upp. Väl ombord på båten igen var det fler än jag som mådde lite dåligt. Jag kunde som tur var lägga mig på en brits och bara åka med i vågskvalpet. Lyckades somna en stund och vaknade lagom till lunch och mådde då bättre så pass bra att jag kunde peta i mig lite mat. De två återstående stoppen stannade jag kvar på båten och solade så resten av turen blev rätt ok i alla fall. Den stunden jag var i hade jag också tur och fick se ganska många fina fiskar. Bland annat papegojfiskar som äter koraller som de sedan bajsar ut och det är så den fina sanden blir till som finns på alla stränder. För att det ska bli ännu finare sand är det sjögurkor som äter upp papegojfiskens bajs och det de sedan lämnar i från sig blir den absolut finaste sanden. Är kass på att komma ihåg vad alla fiskar heter men det är i alla fall som att simma runt i ett jättestort akvarium med mängder av färgglada fiskar. Claes lyckades se Nemo och tre murenor samt en triggerfisk som inte är helt ofarlig.

Nu sitter vi och njuter som vanligt på balkongen och intar snart sängen och kudden.

Imorgon blir det en lugn dag åter där det enda på agendan är fiskspa för Claes och jag tänker ta massage.

Är lite osäker på om vi har WiFi i morgon också så hör ni inget från oss på några dager beror det på att jag köper nytt först när vi kommer till Ao Nang på söndag.

Ny reserapport kommer!

Kommentera här: