Gott slut på ett bra år, 2013

 
Det känns som en vecka passerat sedan vi firade nyår förra gången fast det är precis exakt ett år sedan. Då var vi värdar för nyårsfesten och vårt bord som dukades på morgonen så ut så här:
 
Att summera året som gått så det blir någolunda läsvänligt blir svårt för jag tror att detta är ett av mina bästa år i hela mitt snart 52-åriga liv. 
Visst har det funnits tillfällen och stunder genom åren som överträffat händelser 2013 men totalt sätt känns året som gått som ett mycket bra år för undertecknad. 
 
Familjen har haft hälsan och alla har nått uppsatta mål, en del små andra stora. Just nu i skrivande stund kan jag inte komma på något som varit av ondo eller negatitvt och det tyder väl på att det i så fall endast handlat om små saker.
 
Här kommer en händels från varje månad det gångna året: 
 
Januari
Jag köpte min absolut bästa kökspryl ever, tror jag använt den varje dag hela året.
 
Februari
14 helt underbart härliga dagar i Thailand med kära maken
 
Mars
Mitt nya liv startade, jag blev LCHF frälst
 
 
April 
Jag fick en nya fin röd cykel 
 
 
Maj
Jag kände mig vacker i min älskade prickiga klänning, en underbar känsla efter år av självförakt. 
 
 
Juni
Sommaren kom till oss och livet på kollan var underbart.
 
Juli 
Härlig resa till Dublin med Lina, Andreas och lilla Ella
 
Augusti
Mysig samvaro med alla barnbarn
 
 
September
Älskade lilla mamma fyllde 70 år

 
Oktober
Ännu en resa med kära maken, nu till Spanien 
 
November
Vi begåvas med ett älskat barnbarn till, välkommen lilla Arvid
 
December
Livet leker och jag känner stor lycka och tacksamhet över att må bra ha en kär maken och en helt fantastisk familj. Jag älskare er alla ovillkorligt och gränslöst. 
 
 
Ja så känns det och jag suger på lyckokaramellen och hoppas den kommer att smaka lika gott hela 2014 som nu strax knackar på dörren. 
 
Ju mer vi bryr oss om andras välbefinnande, desto större blir vårt eget. ~ Dalai Lama
 
Ber att få önska alla ett riktigt gott slut på 2013 och ett helt fantastiskt 2014.
 
Nya tankar och idéer för 2014 i morgon!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Gubben:

skriven

Ha ett gott slut och ett gott nytt år! Ser ur som ni haft ett kanon år 2013, hoppas det fortsätter under 2014!

Svar: Tack detsamma :)
Marie

2 Inga-maj:

skriven

Vi har också haft ett fantastiskt år,störst är väl för mig att alla omkring oss har det bra. Sedanvar väl steget att sälja huset och flytta rätt in i hjärtat av stan , så bra som vi trivs här.Att sedan kunna komma ut till ljungbyholm o se hur de danar sitt hus är härligt.Önskar er alla ett Nytt År.

Svar: Tack detsamma älskade mamma.
Marie

Kommentera här: