Träningsutmaning och tips på en snabb lunch/middag

Det börjar kännas bättre och bättre på träningarna och ikväll tycket jag det gick riktigt bra, bästa insatsen sedan omstarten i januari. 

Nu har lilla tävlingsmänniskan i mig börjat fundera på om hon inte ska springa Drottning Margaretaloppet 28 maj. Ska utmana tjejerna på jobbet tror jag och se om vi kan få ihop ett lag eller flera, ska mejla ut detta i morgon. 

Tror jag ska med löparskorna till Teneriffa och dra igång löpträningnen ordentligt där nere, gillar ju inte att springa ut när det är kallt. Men kan man komma igång under dessa två veckor kanske det går lättare att fortsätta när vi kommer hem. 

 
Helt klart är det i alla fall jag ska vara bättre tränad än för två år sedan. Förutsättningarna finns, jag är också ca 10 kilo lättar nu är i maj 2012 och det borde vara positivt inbillar jag mig. 
 

Kära maken lagde en ungspannkaka till middag som var klar när jag kom hem i eftermiddag. Gisses så härligt att få sätta sig och äta det någon annan lagat. Detta är en enkel och snabb LCHF variant från 56kilos senaste bok och här kommer receptet:

2 portioner

250 g keso
2 ägg
1 msk fiberhusk
0,5 dl grädde
1 dl riven god ost

Sätt ugnen på 225 g, klipp baconet i minder bitar och stek det knaprigt. Lägg det i  i en liten ugnsform och strö riven ost över. Mixa ägg, keso, fiberhusk och grädde med stavmixern och smeta ut ovanpå baconet. Sätt in i mitten av ugnen i ca 20 minuter eller tills ytan blivit gyllengul, severa med lite sockerfri lingonsylt, mums.

Lägg inte nyckeln till din lycka i någon annans ficka. ~ Okänd

Nu tar jag snart kväll, nya tankar i morgon!

 

 

Kommentera här: