Och så kom lilla Lova

Vi trodde att den lilla nya familjemedlemen skulle komma i mitten av januari men det lilla livet att lite bråttom ut i dubbel bemärkelse. Så i fredags den 10 januari kl 21,56 kom lilla Lova till världen.
 
 
Och som sagt bråttom hade hon för när Emma och Göran anlände till förlossningen i Lund var hon nästa på väg ut, det tog 8-10 min. Emma hann få av sig kläderna så gick vatten, barnmorskan fick henne i säng och med två krystvärkar så var det lilla livet fött.
 
2815 g och 50 cm lång helt helt kilo minder är storasyster Alice så storlek 56 i kläder som var med till BB var alldeles för stort. 
 
Det ska bli väldig roligt att se hur Alice kommer att reagera på att inte var ensam längre. Hon ville gärna ta hand om Lova igår helst på egen hand även om det här ser ut som om hon inte är särskilt intresserad.
 
 
I övrigt har helgen varit bra, kosten utan dåliga val och två bra träningspass har det blivit. 
Igår körde kära maken och jag styrka och idag blev det kodition i form av löpning på löpbandet på Friskis. 
Med tanke på att jag faktiskt inte löptränat på över ett år gick det bra, jag är i alla fall väldigt nöjd.
 
 
Jag hade bestämt mig för att det skulle bli 5 km intervall så jag började med 400 rask gång, sedan körde jag 800 meter där jag gick 100 meter och sprang 100 meter osv. Fjärde 400 hundrameters varvet sprang jag helt och fortsatte 800 blandat och 400 löpning till den 5 km var avklarade och detta gjorde jag på exakt 40 min. Sedan avlutade jag med att gå en km där jag trappade ner farten undan för undan. Rejält svettig och trött stretchade jag sedan ordentligt så jag hoppas slippa tränigsvärk i morgon. 
I morgon blir det ett danspass och då får jag sällskap av Elin som åter kan träna efter Arvids ankomst i november. 
 
Ska bli väldigt spännande att stiga på vågen i morgon för att se vad jag lyckats bli av med av de 3,2 kg som jag dragit på mig över jul och nyår. Helt klart har det hänt något det känner jag utan att behöva väga mig. 
 
Jag fortsätter strikt kosthållning och har tänkt mig ät så här i morgon:
 
Frukost: Kvarg mixad med päron och ingefära toppat med en msk granola
Fm Kaffe
Lunch: En bit köttfärspaj, här är receptet på pajdegen
Em: Kaffe
Kvällsmål: Räckmacka på kesobröd med avokado och aioli.
Till luchen och kvällsmålet äter jag alltid rejält med grönsaker.
 
Nu tar jag kväll, lite soffhäng med kära maken får avsluta en völdigt bra och trevlig helg helg.
 
Mental jämnvikt under alla förhållanden är det verkliga tecknet på framsteg. ~ Swami Sivananda
 
Nya tankar i morgon!

Kommentera här: