Lillördag

Jag var ju som ni vet på ett läkarbesök igår och träffade en mycket trevlig läkare hos Cityläkarna i Kalmar. Allt kändes mycket bra och bekvämt. När jag var klar hos doktorn skulle jag ju ta alla prover, 8 rör blod vill de ha skulle det visa sig. Detta är inte det bästa jag ver, jag är inte på något sätt rädd för nålar eller tycker att det gör ont men mina kärl är väldigt fina och detta gör att jag är extremt svår stucken. Två kvinnor provade totalt 5 försök som resulterade i två rör. Jag föreslog att de skulle testa på foten där jag har fina feta kärl men det fick jag dem inte till testa. Så det blir ett nytt försök på fredag och om det inte går då får jag åka till lasarettet för och fixa dessa prover. Troligen får jag därför vänta på provsvaren till efter vår semester, doktor skulle nämligen också var ledig nästa vecka. 
 
Han, för det var en manlig läkare, tyckte jag gjort ett bra jobb och fällde inga negativa kommentarer om hur jag väljer att äta, tvärt om så meade han att det gäller att hitta ett levnadssätt som passar individen att må bra och är den hälsofrämjande och ger människan bättre livskvalitet, ja varför ska man då fördöma. Enda synpunkten han hade var att man som LCHFare äter lite frukt fast det sa han lite med glimten i ögat. Att hålla nere kolhydrater menade han att alla skulle må bra av, skönt att höra. 
 
I afton blir det träning, det är en härlig känsla att längta efter att få röra på sig. Bas med puls blir det och där ska jag försöka ge järnet.
 
För övrigt inte mycket nytt att förtälja, det rullar på som vanligt.
 
Jag går makligt, men jag går aldrig tillbaka. ~ Abraham Lincoln
 
Önskar att alla får en bra onsdag eller lillördag om ni så önskar!
 
Lillördag är en svensk benämning för den vardag som anses vare lite festligare och då man till exempel äter godis/snacks, en finare middag eller går på restaurangdans eller bio. Ordet kommer ifrån piglördag, vilken inföll på onsdagar, det var dåpigan enligt traditionen hade ledigt eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen.

Kommentera här: