Summering av vecka ett på min omstart

Då är det dags att summera första veckan av min omstart och jag när nöjd. Det har gått enl plan och jag stålsatte ju mig i fredags när sötsuget slog till. Tre IW-pass har jag fått till och det känns helt ok. Nu väntar jag med spänning på vad vägen säger i morgon. 
 
Vi har haft alla tre syskon Kittel i natt och der gick hur bra som helst. Flickorna har ju sovit här många gånger men för lille Arvid var det premiär. Han är så gudasnäll och somnade snällt efter sin flaska runt kl 20 och sov sedan till 06.45 i morse. Gnydde lite vid 3 och 5 men då stoppade vi in nappen och han somnade om. 
 
Jag bakade muffins som var gluten och mejerifria i fredags och de blev riktigt goda. Hade i lite mörka chokladdroppar och bittermandel olja. Alla som smakade dem var överens om att de var jättegoda. Receptet är detta från Bloggen Baka Socker fritt som söta Marja driver. Jag använde receptet på hennes Kardemummakaka fast jag tog bort just kardemumman. Jag gångade receptet med 3, då blir det 12 stora eller 24 minimuffins. 
Foto: Glutenfria och mejerifria muffins. Näst intill sockerfria dessutom.
 
Testade idag ett annat recept på typ energibars som också gick hem hos töserna. Bra mycket bättre alernativ till de som går att köpa som är fulla med socker och tillsatser.
Så här gjorde vi:
 
Mixa, ½ dl cashewnötter, ½ dl mandlar, ½ dl torkad frukt typ aprikoser, dadlareller som vi idag gojabär, 1 banan, 2 msk kakao 2 msk kokos, 2 msk kokosolja. Konsistens ska vara som chokladbollssmet. Platta ut ett en kaka och lägg i kylen i 30 min och skär sedan i lämpliga bitar. Bra att ha vid träning eller som ett lite enkelt mellanmål. Glömde tyvärr fota.
 
Fixade också mandelmjölk till Ester, busenkelt och vill ni testa är receptet här: Mandelmjölk  
 
Nu väntar en kort vecka och sedan lite helgdagar och nya friska utmaningar. Ska verkligen se till att jag håller mig till bra val och det är vi som står för maten på Valborg, utmaning 1, vilket underlättar. På fredag kommer utmaning 2, då ska bästa Catrin och jag åka till Tyskland på en liten kulturresa, läs inköpsresa av öl och vin till sommarens begivenheter. 
 
I morgon spelar laget i mitt hjärta borta mot Gefle och det blir vinst med 1-2. Målen gör David och Måns. 
 
"Det finns en stillhet i liv som levs i tacksamhet. En tyst glädje"
Ralph H. Blum
 
Hoppas ni mår bra och är nöjda med era liv, för det är jag.
 
Nya tankar i morgon!
 
 

Kommentera här: