Två arbetsdagar kvar till jullov

Vet inte hur många gånger jag hört; å va skönt att jobba i skolan med alla lov ni har, Jo tjosan hejsan, inte har jag lov inte. Vi vanliga dödliga anställda har semestertjänster som i mitt fall, tack var min höga ålder, innebär 32 semesterdagar det vill säga 6 veckor och två dagar. Jag jobbar ju en del extra vid uppropen och är med vid en del konferenser vilket också genererar en del komp som jag kan ta ut i ledighet. Så det gäller att se om sitt hus så man har dagar till att vara ledig vid loven. I år har jag gjort slut på mina semesterdagar men hade som tur var 24 timmar komp att ta ut vilket är lika med 3 dagar, så 23, 37 och 30 december är jag kompledig. Detta innebär två veckors ledighet så det känns som jag har jullov jag med i år. Den 2 och 3 januari jobbar jag men hemmifrån så jag slipper åka mer till Torsås från den 23 decemmber till den 7 januari, lyxigt värre. Så känslan är att även jag har lov i år.
 
Vi tar det lugnt kära maken och jag, känner ingen julstress alls. Har nästan städat klart, bara köket kvar och det tar vi till helgen. Lite handling kvar med det tänker jag göra på måndag, ska hänga på låset på Maxi kl 08.00 så kanske man slipper värsta köerna. 
 
Så ikväll är det skönt soffhäng som gäller och lite slötittande på TV. I ugnen torkar saffransskorpor, ett bak till i morgon sedan har jag bakat klart mina gebort presenter.
Vill du ha ett jättebra recept så är det Leilas skoprecept jag använder, alltså inte LCHF. 
 
Bilden lånad från recept.nu.
 
Har ikväll varit och handla ost på Malins Deli vid Larmtorget. Ska du ha lite goda ost till Jul kan jag rekommendera ett besök i denna lilla mysiga butik. Trevlig kunnig personal och ett fantastiskt utbud av goda ostar. 
 
När jag ändå är igång och rekomenderar än det ena och än det andra så vill jag tipsa er om stans bästa blomsterbutik, Blomsterkrysset vid Norravägen. En liten butik med hjärta, kunnig och serviceinriktad personal och alltid fräscha blommor. 
 
Låt dig inte tryckas undan av dina problem; låt dig ledas av dina drömmar. ~ Okänd
 
Nu tar jag kväll, nya tankar i morgon!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: