Lilla Arvid en månad

Idag fyller lilla Arvid 1 månad, käre värld av tiden rusar och för varje ny bild Elin skickar eller när vi ses har det hänt något nytt med honom.
 
 
 
Till helgen ska vi har barnbarnsmys igen. Det börjar redan på fredag med att lilla Ella ska sova över så mamma och pappa får lite egen tid, mycket viktigt om du frågar mig. Kära maken och jag hade när barnen var små förmånen att kunna lämna flickorna hos mamma och pappa eller svärmor och svärfar då och då för att bara ta hand om varandra för man får inte tappa bort varandra under småbarnsåren. På lördag kommer sedan Agnes, Ester och Arvid så deras mamma och pappa får handla julklappar på egen hand. Vi ska alltså passa 4 av våra 5 barnbarn samtidigt och Arvid för första gången, spännande värre. Senare på em blir det tacos och det var ett tag sedan vi samlades krig denna favorit hos barn och mågar. 
 
Nu är kontoret städat helt enl min plan och det var en bra plan att städa ett rum i taget erkännde kära maken ikväll.
Nu har vi ätit mat och ikväll blev det även ett glas vin till maten. Har krupit upp i soffan med en kopp te och känner i mig nöjd med dagen och laddar inför morgondagen som ska tillbringas på Brofästet där jag och min kollega ska på en forbildnigsdag; Personuppgiftslagen (PuL) - Så här fungerar PuL i teori och praktik! Inte det mest upplyftande ämnet men väldigt viktigt i den världen jag jobbar i. 
 
Titta noga och du kommer att upptäcka att även det ordinära är extraordinärt. ~ Dan Goldberg
 
Hoppas ni har det bra och tar det lugnt med julbestyren, nya tankar i morgon.

Kommentera här: