En vecka med mycket innehåll

Ja mina kära vänner inte hade jag tänkt ni skulle får vänta en vecka på att få höra ifrån mig igen men så blev det. 2,5 dags arbete och sedan helgfirande, en 24 timmars resa till Tyskland och en seg lördag och en härlig fobollssöndag fyllde min förra vecka. Något bloggande hanns liksom inte med.
 
Valborg, tysklandsresan och en lite halvdålig lördag satte sina spår på vågen som gav +1 kilo men eftersom det var förväntat tar jag det med ro och är åter tillbaks i rätt hjulspår igen, söndagen och måndagen har fungerat bra så jag tror det kommer att hända gjejer snart igen. Funderar lite kring det här med det som händer i min kropp just nu och har kollat runt och letat lite på olika LCHF sidor och att det finns en koppling mellan LCHF-kost och klimakteriet är jag nog ganska säker på. Ska dock läsa på lite mer innan jag kan analysera det hela och hur det ev spelar roll för just mig. 
 
Har tränat bra, 4 pass på 7 dagar är jag verkligen nöjd med och inbokat är nu ett pass på torsdag och ett på lördag. Har fått tillbaka min träningskompis Elin och det gör det lite extra kul att sticka iväg på ett pass. 
Bild lånad från sannamarie.bloggspace.se
 
Vi hade en riktigt rolig resa, bästa vännen Catrin och jag. Många skratt och skön stämning på bussen, inte direkt någon fylla som det annars lätt bli på den här typen av resor. Ett högjutt par från bleking höll låda men jag tror att de alltid var typen som syns och hörs. Många trevliga flaskor fick följa med hem som ska förgylla sommaren på kollan. Blir säkert fler resor tillsammans för vi fick nog lite mersmak man man nog säga. '
 
Nu väntar en ganska tuff period på jobbet fram till midsommar och jag hoppas därför att vi snart kan börja bo ute på kollan för där blir vilan och återhämtningen optimal. Kanske till kommande helg eller i alla fall senast om två veckor. 
Bild från förra våren
 
 
"Förlora aldrig hoppet, hjärtat, mirakel vistas i det osynliga"
Jalal al-din Rumi
 
Önskar er alla en bra vecka!
 
Nya tankar kanske redan i morgon, vem vet?
 

Kommentera här: