Nya målsättningar och utmaningar

Då har jag testat ett för mig nytt träningspass. Det var med blandade känslor jag drog mitt träningskort och valde Intrevall Flex istället för mitt vanliga danspass. Bästa Cia peppade mig och var övertygande att jag skulle fixa detta. I vanliga fall går jag raskt in i träningslokalen, tar bra plats långt fram eller i mitten. Igår smög jag in längs väggen och ställe mig typ långt ner i ett hörn. Så drog passet igång och gisses vilken resa det blev. Så här beskriver Friskis passet på sin hemsida:

Vi kombinerar en tuffare del styrke- och konditionsintervaller med en skön flexdel.

Under första hälften av passet utmanar du din kondition och styrka i ett tufft, högintensivt intervallupplägg. Under andra hälften tränar du din funktionella rörlighet i ett dynamiskt och fokuserat flow. De muskler du tröttat ut i intervallavsnittet sträcks ut och blir rörliga, smidiga och avslappnade.

IntervallFlex är ett träningspass du lämnar med ett nöjt leende, om du gillar att ta i och är rustad för intensiv träning.

Jag tror faktiskt att jag hade ett litet leende på läpparna när passet var slut, dels för att det faktiskt var slut men också för att jag hade genomfört det. Här finns mycket att jobba med, jag klarade absolut inte alla övningar, definitivt inte de i andra halvan smidigheten. Men jag gjorde verkligen mitt bästa och där det inte fungerade i alla set och övningar gjorde jag någon liknande övning istället. Detta kommer jag att fortsätta gå på och det får bli ett av mina delmål, att träna på övningar jag hade svårt för och att klara så många det bara går innan sommaren. Några kommer nog att bli tuffa men jag är ju som bekant envis. 

Kroppen känns förvånasvärt pigg idag, finns lite stelhet men betydligt mindre än förväntat. Idag blir det vila och i morgon kör jag baspuls. 

Jag har reviderat datumet för när min målvikt ska uppnås och det är till midsommar. Jag ska alltså gå ner 5 kilo på 5 månader, känns som en riktigt bra plan och för att nå detta ska jag tänka på det som Jesper föreläste om i söndags:

  • Tidsbestämma mina mål, både delmål och slutmål
  • Målen ska vara mätbara 
  • Planera allt nog, både kost och träning, i princip aldrig göra avsteg 
  • Håll motivationen upp till 100% hela tiden, utan vilja misslyckas man lättare

För varje kilo jag tappar och blir stabil på ska jag belöna mig med något trevligt. Det kan vara något nytt träningsplagg, något nytt i garderoben, någon dyr exklusiv skönhetsprodukt etc. 

 

I kväll blir det ett besök hos lilla Ella det var ett tag sedan vi sågs tortts närheten men månaden har innehållet mycket jobb och dygnet har ju som vi alla vet ett begränsat antal timmar. Längtar efter lilla fröken och att få se vad utveckligen fört henne sedan vi sågs senast. 

 

Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom.


Nya tankar i morgon!

Kommentera här: