En bra dag igår

Gårdagen blev en bra dag, mycket på jobbet men trevligt att vara igång igen. Kostplanen följdes till punkt och pricka och dagens motionen blev en promenad på dryga 5 km på ca 50 min.
 
På jobbet hade rektor och jag anställningsinterjuver och vi tror vi kommer att kunna anställa en riktigt bra vikarie för vår skolassistent som ska vara barnledig.
Uppropen är nu planerade och klara och nu får vi bara hoppas att alla kallade elever dyker upp så det inte blir fler tillfällen än de inplanerade. 
 
Besöket hos min massör var ingen rolig stund, min nacke och axlar är ganska kass, förmodligen pga att jag tränat lite dåligt 1- 1½ månad tillbaka. Det gjorde fruktansvärt ont men samtidigt kändes det gott så man blir lite kluven på om det är skönt eller bara gör ont. Detta råder vi nu bot med en behandling till nästa vecka och att jag skärper till mig med träningen och där är jag ju på G :).
 
Här kommer då min planering för dagen:
 
05:45 125 gram kvarg och 1 msk granola och te
09.30 Kaffe och mjölk
12.00 Rester av gårdagens korv med grönsaker i ugnen, recept nedan
15.00 Kaffe med mjölk
16:45 Päron och gurksallad med salami och feta ost
19:45 ½ dl grekisk yoghurt mixade med 1 dl blåbär och ett msk fröer samt ett par bitar ost och två skivor rökt skinka och te.
 
Träningen i afton blir ett baspass med puls 18.30
 
 
Så här gör ni min korv med grönsaker i ugnen och till 4 portioner behövs: 
 
400 gram kabbanos med hög kötthalt, ICAs egna håller 89%
1 stor fänkål 
1 stor gul paprika
1 stor röd paprika
10 gula och 10 röda småtomater
1 stor röd lök
Någon form av ost, chevre. fetaost eller mozzarella
 
Skär alla grönsaker i lagom grillbitar, behåll tomaterna hela, lägg allt i en ugnsform salta lite och ringla över lite olivolja. In i ugnen på 225 grander i 15 min ta ut och tillsätt osten och låt gå i 10-12 min tills osten smält lagom. 
Servera med en enkel sallad och en hanfull oliver. 
 
Hemligheten till att hitta vår passion är att tillföra passion i allt vi gör. ~ Marie Forleo
 
Ny plan och nya tankar i morgon!
 
 
 
 

Kommentera här: