Rapport dag 3 och 4

Ni får nog stå ut med att det inte kommer uppdatering varje dag, hinner inte alltid med så är det bara. 
Dag tre flöt på bra men gårdagen blev det lite mer kamp, sötsuget var grymt och jag fick verkligen stål sätta mig när jag handlade så inte något godis fick följa med till kassa.
 
Hade extremt svårt att somna igår och idag, dag 5, vaknade jag med sjukt ont i huvudet. Skiten lämnar kroppen och det var ungefär dessa symtom jag förväntade mig skulle komma.
 
Skulle ha tränat vid 10 men jag hoppar av det, har kurerat mig med en stark värktablett och känner mig seg efter en natt med dålig sömn. Rätt eller fel, skit samma jag känner mig nöjd med den träning jag haft i veckan och är bokad på ett nytt pass i morgon istället.
 
Vi grillade och åt gott för första gången igår på kollan och njöt av solen som var så där underbart vårvarm, livskvalitet när den är som bäst. 
 
Foto: Life is good, första grillningen på kollan och njuter nu vi av den varma kvällssolen
 
Idag ska jag följa med svärmor och kolla på nya glasögon till henne. Sedan blir det kollan där korv ska grillas till lunch och som intas med Lina och Elin med män och barn, mysigt. Elin och Fredrik ska sedan spela golf och då stannar barnen kvar hos oss. Vi tänker ta med dem på fotboll, IFK Kalmar spelar sin första hemmamatch idag. Deras tränare är ju vår massör Jonas Walfridsson så det ska bli kul att se hur han drillat tjejerna, försäsongen har varit grymt bra men nu är det seriespel och då snäppas det upp några grader.
 
Ev får vi nattgäster, om det blir 2 eller 3 som sover över beror på om lille Arvid är piggare från sin förkylning eller inte.
 
Lovade en bild på nya bilen och snor en som maken tog igår. Körde till Maxi igår och idag ska svärmors hämtas upp. Det är allt lite mysigt med en ny bil inte minst att det luktar gott. 
Foto: Vad säger man en ny Seat är grejer 󾌩
 
Idag ser kostplaneringen ut så här:
 
Frukost, Te, färska jordgubbar med en klick grekisk yoghurt utrörd med en skvätt grädde. 
 
Lunch, grillad korv på kollan
 
Middag, tejernas favoritmat, tacos så klart.
 
Just det, höll på att glömma, kära maken och jag har bokat en liten minisemester. 5 dagar i Polen på ett lyxigt SPA. Vi åker midsommardagen och kommer hem på onsdagen den 25 juni. Båt med bilen med över, lunch inkluderad på båten dit och hem samt frukost på hotellet till det mycket överkomliga priset av 5000:- Här kan ni kolla in hotellet http://www.hotelfaltom.se/
 
"Var vänlig när det är möjligt. Det är alltid möjligt"
Dalai lama
 
Hoppas ni alla får en undrbar lördag i det ljuvliga vårvädret!
 
Nya tankar i morgon!
 
 
 
 
 
 
1 Emma:

skriven

Gud vad härligt med spa! Jag och Martins har med bokat i veckan , dock 4 timmars besök den 17 maj! Ska bli underbart skönt!

Svar: Ja det kändes som en bra liten minisemester, ni kommer att få de jätteskönt, kram
Marie

Kommentera här: