En plats jag varit på

Som ni vet vid det här laget älskar kära maken och jag att resa. I år har det blivit tre resor, Thailand, Irland och Spanien har besökts. Det finns många ställen jag gillar men det finns ett ställe som jag förälskat mig i och det är Edinburgh. Har bara besökt Skottland en enda gång och vet egentligen inte varför jag föll så pladask för just denna stad men det blev kärlek vid fösta och sam sagt enda besöket så här långt. Staden är oerhört charmig och människorna väldigt vänliga och oj vad historiens vingslag sveper över en vart än man går. Det mytomspunna slottet, magnifikt beläget högt uppe på ett berg gav mig gåshud och här kan man snacka om att man önskar att väggar kunde tala. 
 

Eller det charmiga torget Grassmarket med sina gamla pubar och fantastiska folkliv. 


Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst men det får räcka här och nu med en uppmaning, gör en resa hit, du kommer inte att ångra dig kan jag lova. 
 
Du kan ge utan att älska, men du kan aldrig älska utan att ge. ~ Okänd
 
Hoppas ni har det bra efter en stormig natt, nya tankar i morgon!

Kommentera här: