Myfredag

Idag är jag ledig och ska ta det lugnt och njuta med nära och kära i olika omgångar.
När teet är urdrucket ska jag åka och handla och därefter kommer Elin och flickorna in till kollan. Det är Agnes 8-årsdag idag. Hon ska ha sitt stora kalas i morgon. Kan inte fatta att det gått 8 år sedan hon kom till oss som en liten groda och nu är hon stora damen.

Vid lunchtid kommer mina brorsbarn hit och ska vara här i em då deras mamma och pappa ska på begravning. Håller vädret i sig blir det bad i sundet. Och naturligtvis firar i Agnes tillsammans med dem och jag lovar att det kommer att bli gottis av olika slag.

Kvällen kommer att tillbringas hos Lina och Andreas, vi ska planera inför vår kommande resa till Dublin om en dryg vecka. Vi ska grilla lite och mysa med lilla Ella,

Slutligen måste jag visa er en underbara gåva som jag fick från en fantastisk tjej som jag har haft förmånen att vara mentor för och som du tagit studenten. Hon sände mig i veckan denna lilla underbara akvarellen som hon målat i St. Petersburg. Förstår ni att jag blev rörd till tårar. Tack bästa Niki och all lycka med dina vidare studier vart än det nu blir.

Det blir lite varannan dags bloggande och det hoppas jag in står ut med.

Ha en underbar fredag och nya tankar en annan dag!

1 Lina:

skriven

Vilken underbar gåva! Ses ikväll!

Kommentera här: