Bästa maten hittills

Vilken varm dag vi haft, skuggan har varit att föredra.

Efter frukost gick vi strandpromenaden och det något snabbare 54 min idag 60 min igår. Sedan har det inte varit många knop kan jag lova. Claes har låtit fiskarna käka på hans fötter. Jag har en stor blåsa så för mig blev det en hederlig fotskrubb inte dumt det heller.

Ikväll tog vi oss ut till Thai Cat efter lite missförstånd. Jag var säker på att stället hette Top Cat vilket fick tuc-tuc förarna att nästa skratta på sig, undra om ett ställe med det namnet finns och vad det i så fall är för place.

Nåväl vi blev inte det minsta besvikna på Thai Cat som bjöd på god mat och en sagolik vacker solnedgång i havet. Vi skickar tipset vidare till Tobbe och Åsa som åker ner om någon vecka. Maten var jättegod och service bra, roligt med springande killar och det var säkert 20 pers som jobbade. Vi åt förvånade nog vårrullar till förrätt, jag åt biff med vitlök och peppar, Claes åt friterade räkor och så klart varsin stor öl. Sedan slog jag till med en glass och kära maken tig en GT. Allt detta till den lilla nätta summa på 845 bath ca 200 svenska kronor.

Nu känns det nästa som sängen nästa värmen tar på krafterna, klockan är i skrivande stund 21.00

Hoppas ni har det gott, hörde att Kalmar har haft +3 idag.

Ny reserapport i morgon!

1 Emma:

skriven

Härligt att höra att ni har det bra! Själv är jag hemma om 10 minuter, då blir det mat av kocken och mys med Alice innan de kör mot Skåne! Kram

Kommentera här: