Nu börjar kollanlivet

I dag är det dagen D dvs säga vi ska sova över på kollan för första gången den här säsongen. Så pass kall som denna vår varit ska det bli spännande och se om det kommer att kännas kyligare än det brukar och jag tog ett beslut igår, vi tar våra duntäcken med ut idag och lägger undan våra sommartäcken ett tag, i alla fall till det blir dags att övernatta nästa gång, få se när det blir och när värmen har kommit på lite mer allvar. 
 

Kan inte säga att jag saknat något särskilt i matvägen på hela min resa så här långt. Men i söndags såg jag på Per Mobergs program "Vad blir det för mat" och han gjorde pasta och då blev jag helt plötsligt väldigt sugen på det. Så jag surfade runt lite och hittade ett alternativ på 56kilo  som alltid har alternativ vilket är så himla bra. Detta ska jag testa så fort det bara går. Fast inte nu för idag är vi bjudna till bästa Pia och Lasse och på onsdag ska det grillas på kollan, troligen till nästa helg. 

Ett annat beslut som jag tagit är inte köpa läsk i fortsättningen. Möjligen att det kan bli lite must till jul men det är också allt. Nej istället så ska jag börja servera smaksatt kranvatten och det går att variera i det oändliga, bara fantasin sätter stopp för vad man kan prova. Här kommer några klassiska förslag:
  • Färska eller frysta bär, hallon blir väldigt gott
  • Gurka
  • Melon
  • Citron, lime, apelsin, blodgrape
  • Vindruvor, krossas lite lätt
Vill du testa lite mer avancerad smaker har du här ytterliggar några förslag Vattentornet på smaker

Vi har nu flyttat vår extra garderob till kollan och köpt en ny till lägenhet, kvarstår gör monteringen vilket får vänta några dagar. 
 
Så ut med denna till kollan:
Och in med den här i lägenheten:
PAX Garderob med skjutdörrar IKEA 10 års garanti. Läs om villkoren i garantibroschyren.

Nu väntar en dag med Ella då Lina ska jobba hela dagen på Plussgymnasiet. Få se vad vi ska hitta på, en tur till stan ska det i alla fall bli, ska passa på att gå med henne när det blir dags för henne sova efter lunch. 

Ett klokt barn blir en tanklös tonåring, som blir en oförstående mor, som blir en klok farmor eller mormor, som kan umgås under angenäma former med sitt kloka barnbarn. Okänt ursprung

Nya tankar i morgon!
 

Kommentera här: