Avkopplande helg

Jag har haft en bra helg med mycket mys med barn och barnbarn, precis vad jag behövde just nu och som jag älskar över allt annat. Igår fick vi nästan stugan klar, lite småfix kvar bara. Agnes och Ester var hos oss några timmar, vi åt kokt korv, första måldtiden på kollan för i år. Sedan såg vi FF spela 1-1 mot Åtvidaberg, inte årets bästa match precis. Efter matchen åt vi tacos med Elin, Fege och barnen. För första gången avstod jag från både bröd och chips och det känndes väldigt bra, måste säga att det går lättare och lättare att välja bort alla kolhydratstinna livsmedel. 
 
Idag har jag som sagt passat lilla Ella som är en sån glad och go liten tös och som får alla att drunkna i sina intensiva blå ögon. 

När Ella och jag ätit lunch var det läge att gå ut så hon fick sov gott ute i friska luften och vad passade bättre då än att gå bort till kollan. Så medan hon sov ca 1½ timme städade jag lite i köket samt föreningens 4 toaletter som vi har hafr ansvar för den gångna vecka. Nu ska bara fönsterna putsas sedan är allt städat. Som det ser ut nu sover vi nog över på tisdag, som vi gjort varje valborg sedan vi köpte stugan. Kära maken har som vanligt slitit hårt ute och det är nu så fint, här kommer lite bilder från idag.
 

Ikväll har vi ätit LCHF-pizza med seranoskinka och lite beasås, så gott så gott.

Nu följer två korta veckor vilket ska bli skönt samtidigt som det fortfarande finns mycket kvar att fixa på jobbet med det löser sig alltid på ett eller annat sätt. I morgon jobbar jag hemifrån, på tisdag har jag semester och på  onsdag är det hleg dag. Nästa vecka är det helg på torsdag och då är jag även ledig fredag. 

 Nu längtar vi efter skåningarna som kommer hem om en dryg vecka. Här är dagens Alice på väg till sin farmors föedelsdagskalas, 
 

Nya tankar i morgon!

Kommentera här: