Nu mår jag mycket bättre

När jag lyssnar på musik så vill jag gärna ta texter som säger något till mig. Kan inte påstå att jag är något större fan av Kristina Lugn men texten i låten ”Nu mår jag mycket bättre” är just en sådan text som jag gillar. Att sedan Benny Andersson gjort musiken och att det är Helen Sjöholm och Tommy Körberg som sjunger den gör den absolut inte sämre. Redan första strofen är så härlig och den gör mig glad. 

 

Nu mår jag mycket bättre,
tack och lov att jag finns.
Se på mig, jag är rasande bra.
Ja, jag mår som en prins

 

Lyssna på hela via denna länk på Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Keocae7fTsM

 

Dagen har blivit precis så bra som jag önskade mig, lugn och skön med bara bra kostval och en riktigt bra genomförd träning fick jag också till, den bästa på bra mycket länge. Använde min pulsklocka och i siffror blev hela så här:

58 min baspass med puls

419 kcal förbrända var av 24 % av fett

20 min var fettförbränning

38 min kondition

Maxpuls 176

Medelpuls 132

Var rejält trött och svettig efteråt och det var en skön känsla.

 

Ätit en tunt hyvlad zuccihin med en god köttfärssås till lunch och efter träningen blev det en sallad på päron, gurka, salami, fetaost och pinjenötter, en stor kopp the och en ruta mörk choklad.

 

Ser fram emot en bra vecka där lite ledighet ska petas in på torsdag eller fredag när Lina och lilla Ella kommer på besök. Längtar konstant efter de så som bor på annan ort då vi ses allt för sällan. Är så glad att både Lina och Emma bloggar så vi får följa deras utveckling hela tiden. Alice har vi dessutom lite kontakt med på Skype lite då och då och mer kan det ju bli oftare ju större hon blir och även med Ella så småning om. De stora töserna ser vi ju mer av även om det kunde vara oftare. Nu ser jag fram emot 19-21 okt då vi får ha hand om dem en hel helg när Elin och Fredrik får en ledig helg ihop i Göteborg. Ska även ta ledigt en dag på höstlovet då vi ska besöka Astrid Lindgrens Värld vilket ska bli jättekul. Där kommer även Lina att möta upp då hon ju bor så nära. 

 

"Den sanna lyckan kostar inte mycket; om den är dyr är den inte av någon bra sort".

François-René de Chateaubriand, född 4 september 1768 i Saint-Malo, död 4 juli 1848 i Paris, var en fransk greve, politiker,skribentdiplomatmilitär och författare. Han var Frankrikes utrikesminister 1822–1824, men är numera mest känd som författare.

Chateaubriand tillhörde emigrantarmén som bekämpade franska revolutionen. Han slöt sig först till Napoleon Bonaparte, men blev sedan en av dennes mest hätska kritiker. Han grundade tillsammans med Madame de Staël den franska romantiken och bidrog till att kristendomen återinfördes i Frankrike under Napoleon

  
 
Nya tankar i morgon!

Kommentera här: