En härlig dag i Astrid Lindgrens värld

Tillbringade gårdagen med Agnes, Ester, Lina och lilla Ella i Vimmerby på Astrid Lindgrens värld och frågan är om detta inte är den bästa nöjespark jag besökt med barn och barnbarn. Allt väldigt fräscht och fint, mycket att se, göra och uppleva. Härliga skådespelare som spelade upp olika scener ur Astrids stora berättarskatt och som hela tiden cirkulerade runt i anläggningen och på det mycket trevligt sätt pratade och skoljade med alla besökare. Just denna vecka är det ju höstmarknad och mycket att handla men allt var hantverk av hög kvalitet så skräp släpps inte igenom grindarna vilket jag personligen uppskattar mycket. Har ni inte besökt den park och har barn i rätt ålder och sinne så är det väl värt en resa dit. 

Klocka 10,00 möte Lina och lilla Ella oss och som alltid är hon bara ett stort solsken.

 
Här väntar Ester på Pippi 
 
En härlig lunch på Majkens mat, mycket gott och allt som serveras är närodlat. Jag åt raggmunk som då tyvärr inte alla kunde äta då de inte var glutenfria men de serverades hemgjorda köttbullar som lätt och snabbt slank ner i hungriga magar. 
 
Värsta nostalgitrippen fick jag när vi kom till Sagabiografen. Vi var och såg världspremiären på Emil i Lönneberga 1971 just på denna biografen i Vimmerby. 
 
Träffade en mycket rar dam som lätt flickorna prova på att väva. 
 
Favoriten Pippi gör isskulpturer
 
I ett skärskilt hus fanns allt för en amande mamma, väldigt uppskattat av många misstänker jag.
 
 
Med risk för att bli lite tjatigt och partisk som jag är så måste jag åter igen beröma Agnes och Ester som är helt fantastiska att ha med sig. Inget tjat inget gnat, snälla och goa hela dagen, en underbart nöje att få tid tillsammans med dessa tjejer. All herder åt mamma Elin och pappa Fege som format dessa fina tjejer, älskar er. 
 
Bjuder till slut på ett mysfoto på en nyvaken Ella och en moromor som tyvärr var tvungen att jobba idag. 
 
Man hör ofta att barnbarn är livets efterrätt, hos mig är de just nu huvudrätten. 
 
Dagens tankekorn;:
 
Ta vara på ditt liv för nu är det din stund på jorden.
 
Nya tankar i morgon!
1 lina:

skriven

Tusen tack för en underbar dag, håller med allt du skriver om Agnes och ester. Sötare och mer generösa töser får man leva efter. Puss

2 Elin:

skriven

kan inte du skicka den bilden på Ella till mig :-)

3 Elin:

skriven

till min mail ;-)

Kommentera här: