Fick lite tid över till ett inlägg

Då fanns det äntligen lite tid över för ett inlägg på bloggen. Efter konferensen slut i lördags levererade Emma och Göran lilla Alice till mig och bussen rullade mot Kalmar ca 15.45. Alice var på ett strålande humör som vanligt och resan hem gick mycket bra och tusen tack Maria, Frida och Pernilla som hjälpte till med lite underhållning så de fyra timmarna gick snabbt.

 

 

Väl hemma så väntade Lina Andreas och lilla Ella på oss och så morfar så klart. Det tog en stund innan Alice kom i säng, så hon var lite för trött vilket resulterade i att hon inte alls ville sova. Det var bara att gilla läget och låta henne vara tills om somnade av ren utmattning vid 21.30 typ. Sedan sov hon till 07.30 och vaknade pigg och sedan har det så här långt inte varit några problem alls och är sen å underbart goa, lugn och stabil liten tjej. 

Både igår och idag har hon sovit precis som hennes mamma önskat och det har inte varit några problem att somna på kvällen heller. 

 

 

Hon är så go mot sin lilla kusin Ella och jag blev rörd till tårar så fint och försiktigt hon tog i henne. 

 

 

Mormors små gullungar

 

Idag när vi gick hem från stan somnade hon och för att få sova färdigt drog jag ut vagnen på balkongen så fick hon sova klart ute i friska luften. 

 

I morgon jobbar jag och det är Claes tur att vara hemma med henne, vilken nynest att få rå om henne på egen hand en vecka. 

 

För övrigt rullar allt på som vanligt mycket jobb är det och jag kämpar på med min hälsoförbättring. Träningen flyter på bra men med maten är det tyvärr lite si och så och jag vet inte riktigt varför jag inte kommer rätt där igen. Men skam den som ger sig, det ska bli bättre.

 

 

 Nya tankar när tid finns ges

 

1 Emma:

skriven

Mammas och pappas älskade tjej!!!

Kommentera här: